NOVINKY   |   NÁVODY   |   ČLÁNKY   |   STEAM NEWS   |   STEAM STORE   |   KNIHA NÁVŠTĚV   |   REDAKCE   
SINGLEPLAYER MODY
A FRAYED STITCH IN TIME
ABERRATION
ABSENCE
AFTERMATH
ALTERED TRANSMISSION
AMALGAM
ANTI-CITIZEN - Chapter 1
ANTLION TROOPERS
APPELTAART MOD
ATTEMPT TO SURVIVE
AVENUE ODESSA
AWAKENING
BARYONIC PREDICAMENT
BLACK MESA: UPLINK
BLACK SNOW
CALL IN
CAMP TRIP
CAUSALITY EFFECT
CENTRALIA
CINEMATIC MOD
CITY 17 IS FAR AWAY
CITY 7: TORONTO CONFLICT
COLLAPSE
COMATOSE
COMBINE COMBAT
COMBINE COUNTRY
COMBINE DESTINY
COMBINE FORCE - CITADEL CITY 17
COMBINE INSURECTION
COMBINE SURVIVAL
COMPROMISED
COUNTDOWN
TO DESTRUCTION
CROSSBOW PLATFOMER
CRY SHIELD
CSS SCI FI 3: HARDWIRED
CYBERSCAPE
DANGEROUS WORLD
DANGEROUS WORLD 2 Demo
DARK EDGES: THE HOUSE
DARK INTERVENTION
DAS ROBOSS
DAY OF REDEMPTION
DAY 13
DAY 14
DAY 15
DAYHARD
DEAL WITH DESTINY
DEAR ESTHER
DEJA VUDU: EPISODE 1
DELIVERY
DEPOT
DESERT ISLAND
DESERTED COUNTDOWN
DINO D-DAY Episode 1
DISSOLUTION
DISTRESS SIGNAL
DRAINAGE
DROWNED WORLD
ECLIPSE
ENTHALPY 1
ENTHALPY 2
ENTROPY: ZERO
ENTROPY: ZERO - UPRISING (Episode 1)
ENTROPY: ZERO 2
ENTROPY: ZERO 2 - Lost Operation
EP1: THE SPRUCECAPE MAP PACK
ESCAPE
ESTRANGED
EVACUATION
EXTREME
EYE OF THE STORM - EPISODE 1
FALSE DESTINATION
FINAL PROJECT
FLESH
FOREST TRAIN
FORWARD MOTION
FROM COASTLINE TO ATMOSPHERE
G STRING
GARRISON SP MAP
GATEWAYS
GET A LIFE
GREY
GROUND COMPLEX
HALF-LIFE 2: AFTERMATH
HALF-LIFE 2: CALAMITY
HALF-LIFE 2: DAWN
HALF-LIFE 2: DAYLIGHT
HALF-LIFE 2: DEEP DOWN
HALF-LIFE 2: DEEPER DOWN
HALF-LIFE 2: DOWNFALL
HALF-LIFE 2: EPISODE 3 - The Closure
HALF-LIFE 2: EVOLUTION
HALF-LIFE 2: EXIT
HALF-LIFE 2: IRIS
HALF-LIFE 2: SEWERS
HALF-LIFE 2: SHORT STORIES - HUMAN ERROR Episode 1
HALF-LIFE 2: SUBSTANCE
HALF-LIFE 2: THIRD PARTY
HALF-LIFE 2: UNCERTAINTY PRINCIPLE
HAUNTED
HMS DEFIANCE
HUNTERVILLE
INFESTATION
INFILTRATION
INTRUSION
JOUTOMAA
KALLAIM
KORSAKOVIA
LAKE 17: INLAND BEACH
LAKESIDE VILLAGE
LAMBDA INCURSION
LAST ZOMBIE
LEFT 4 DEAD IN RAVENHOLM
LEONS SP MAP PACK
LIBERATION
LOGISTIQUE - Act 1
LOST IN THE SUBWAY
LOST UNDER THE SNOW
MESA-FALLBACK
MINERVA: METASTASIS
MISSING INFORMATION
MISSION IMPROPABLE
MISTAKE OF PYTHAGORAS
MR. DEATHWISH - PART ONE
MR. DEATHWISH - PART TWO
NIGHTMARE HOUSE
NIGHTMARE HOUSE 2
NO ESCAPE
NORTHERN PETROL STORAGE AREA
OFFSHORE
OLD SCHOOL
OPPOSING FORCE: RAVENHOLM I.
OPPOSING FORCE: RAVENHOLM II.
OUTPOST 16
OVERFLOW
OVERHEID Part 1
PENETRATION
PLUMBER'S REVENGE
POWERSTATION 17
PRECURSOR
PROJECT 25
PROVENANCE
PYRAMID
RANDOM QUEST
RANDOM 17
RAVENHOLM
RAVENHOLM: THE LOST CHAPTER
REBEL STORY - Episode 1
REBEL SURGE
REBELLION
REDOX
REDUX
REQUIEM OF SCIENCE
RESEARCH AND DEVELOPMENT
RESIDUAL ERROR: VOLUME 1
RETURN
RETURN OF THE RESISTANCE
RETURN TO XEN
RIOT ACT
ROCK 24
ROOFTOPVILLE
RUBICON MAP - CHAPTER 1
SEBASTIAN
SECTOR 9
SENTENCED TO DEATH
SHANTYTOWN
SILENT ESCAPE
SIREN
SLUMS
SLUMS 2
SLUMS 2 EXTENDED
SMOD: NAVIRUS ASSASSINS BRONZE
SMOD TACTICAL: PROJECT LIFE
SNIPERVILLE
SNOWDROP ESCAPE
SO MUCH FOR FREEMAN
SOCIALIST TENSION
SON OF ITHACA
SOUTHERNMOST COMBINE
SP MAP PACK - LEVEL DVD
SPHERICAL NIGHTMARES
STATION 51
STRIDER MOUNTAIN
SUPER ANTLION WORLD
SWELTER
THE CITIZEN
THE CITIZEN RETURNS
THE CITIZEN 2
THE COLOR OF DOOM
THE EVENT IN VILLAGE
THE GREAT FOREVER TOMORROW
THE HEIST
THE ISLAND
THE LITTLE STORY
THE LOST CITY
THE SEWER
THE STANLEY PARABLE
THUNDER'S LEAVES
TOXIC WASTE JUNKIES
TRIAGE
TROUBLES IN SILESIA COUNTRY
TR1P
UNDERHELL - Chapter 1
UNDERHELL - Prologue
UNEXPECTED CONCLUSION
UNION
UNSEELIE
WEEKDAY WARRIOR
WHAT REMAINS
WHOOPSERVATORY
WINTERIC TEXTURES
WIVENHOE: THE FALL OF RAVENHOLM
XEN FORCES: BREATH OF XEN
YEAR LONG ALARM
ZOMBIE ESCAPE
1187: EPISODE ONE
 
RECENZE

FINAL PROJECT
single

Design map: 70%Originalita: 80%Zábava: 80%Celkem: 77%
 

Modifikaci Final Project má na svědomí legendární mapper Leon Brinkmann, který za svou kariéru vytvořil tuny map, modifikací a dalších projektů. Jmenovat mohu např. rozsáhlé dílo Strider Mountain, na který je mimochodem narážka hned v úvodu Final Project. Ale zpět k recenzovanému modu.

Tato modifikace s podtitulem „A Mappers Diary“ je takovým ohlednutím za prací mappera, což se vtipně projeví i při vlastním hraní, neboť mapperův příběh je jakýmsi spojujícím článkem oněch deseti map. Leon však není jediný, kdo stojí za celým projektem. Některé modely, zvuky a další věci vytvořili další talentovaní lidé. Modifikace ovšem nepřišla na svět snadno. Kvůli neustálým updatům Source enginu ze strany Valve musel Leon a spol. předělat spoustu již vytvořených map a jak sám zmiňuje, můžeme být rádi, že se Final Project vůbec dočkal svého vydání. Tolik asi na úvod, teď něco k modu samotnému.

Po spuštění nové hry a shlédnutí nezbytného intra si člověk nemůže nevšimnou autorova svérázného level designu. Pořád nechápu jak tento člověk může v jedné modifikaci (a je jedno jestli se jedná o Final Project, Strider Mountain nebo Coastline To Atmosphere) zkombinovat mapy tak rozdílné kvality, zábavnosti nebo funkčnosti. Některé úrovně (nebo jejich části) by se stěží dali nazvat průměrnými, jiné (týká se to zvláště těch závěrečných) patří k tomu nejlepšímu co je na modderské scéně k vidění. Jelikož jediným pojítkem mezi levely jsou představy mappera, často nastává situace, kdy sledujete animaci, ve které autor vytváří nějakou úroveň a vy jako hráč najednou stojíte např. v místnosti, které ještě přibývají stěny, okna, atd. - vypadá to originálně i vtipně zároveň. Často se také z ničeho nic mění prostředí, kdy se např. propadnete podlahou, nebo vyjedete výtahem do naprosto odlišných reálií. Při takovýchto skocích několikrát přijdete o veškerou výzbroj a musíte začít pěkně od znova. Neviděl bych to ale jako vážný problém. Některé mapy dají vzpomenou na předešlé Leonovy projekty.

Náplní modu jsou samozřejmě bitky ponejprv se zombíky (kteří dostali nové modely), později s vojáky Combine a jejich bojovou technikou. Souboje jsou většinou zábavné, a zvláště na rozsáhlých popř. vertikálně členitých mapách si budete střílení „kombajnů“ náležitě užívat. Dostaví se ale i další havěť z HL2. Arzenál doznal kosmetických změn, několik tvůrců se postaralo o nádherné modely a zvuky zbraní, za které by se nemusel stydět ani poslední díl Call Of Duty. Škoda jen, že to samé neplatí o jejich účinku, neboť stále vycházejí ze svých původních vzorů z HL2. Takže je sice hezké, že v ruce držíte např. legendární pistoli Colt Government ráže .45, když její účinnost je naprosto stejná (tedy bídná) jako u základní devítky v původní hře. Dalším příkladem může být armádní karabina osazená granátometem, který ale stále střílí plasmové koule (tady je účinnost v pořádku, ale logicky to moc nesedí). V tomhle ohledu se tedy od dob Strider Mountain nic moc nezměnilo.

Je zde ale hromada aspektů přítomných v minulých autorových počinech, které doznaly výrazných změn. Tak např. pověstná obtížnost Leonových děl je zde vyřešena šalamounsky. Asi od čtvrté mapy má hráč na výběr, zda chce mapu projít s náročností Easy nebo Hard. To je myslím rozumné řešení, na své si přijde jak nováček tak ostřílený veterán (popř. masochista). Jinou pomůckou při řešení problémů s dalším postupem je přítomná nápověda. Když si takhle nevíte rady, po čase se na nějakém místě objeví žlutá ikona, a pokud jí přejdete, tak se vám vyjeví, co je třeba udělat. V předposlední mapě je dokonce k dispozici jakési záchranné tlačítko, kterým se v případě chybné práce skriptu bezproblémově dostanete dál. Autor na tuto skutečnost upozorní hráče prostřednictvím textu na obrazovce. Mě skript fungoval správně, takže jsem onu záchranu nepotřeboval. Každopádně za tuto možnost autora chválím. V mém případě nastal problém v osmé mapě, kdy mi hra opakovaně spadla na jednom krátkém úseku. Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem se na oněch místech dlouho nezdržoval a doslova je proběhl. Jinak jsem žádný problém nezaznamenal.

Na co dalšího se můžete ve Final Project těšit? Tak třeba na lekací scény a hororové výjevy inspirované hrou F.E.A.R., taktéž na předělávku jedné lokace z oné hry. Dále hledání přístupových karet do zamčených oblastí, stealth pasáž za zády hlídek nebo oblíbené skriptové situace. Plusem je i pečlivě zpracované citadelské prostředí s haldou počítačů, serverů a dalších nezbytností. Také potkáte slavné postavy z HL univerza v rozličných situacích. Pozornost si zaslouží i úvodní tapeta menu, kde se řežou zástupy zombíků s několika huntery – zkrátka šmelc.

Co napsat závěrem? Leon se svým nejnovějším dílem opět nezklamal a i když se toto nevyrovná předchozí Strider Mountain, přesto hráče zabaví na několik hodin. Přestože levely vypadají různě, zábava je přece to hlavní, proč modifikace, potažmo hry, vlastně hrajeme. Takže dobrá práce, Leone.


- Pete66

 




DOWNLOAD MODIFIKACE
Stáhni na disk http://www.planetphillip.com/posts/final-project-diary-half-
life-2-ep2/
 
ODKAZY

NOVINKY NA STRÁNKÁCH
ENTROPY: ZERO 2 - Lost Operation
SWELTER
SNOWDROP ESCAPE
AMALGAM
ENTROPY: ZERO - UPRISING (Episode 1)
THE LITTLE STORY
CITY 17 IS FAR AWAY
ENTROPY: ZERO 2
ENTROPY: ZERO
EVACUATION

HLEDÁNÍ V NOVINKÁCH

NEJČTENĚJŠÍ RECENZE
AFTERMATH
THE SEWER
PRECURSOR
MISSING INFORMATION
LEFT 4 DEAD IN RAVENHOLM
MESA-FALLBACK
ROOFTOPVILLE
HMS DEFIANCE
SNIPERVILLE
RANDOM 17

NEJLEPŠÍ SINGLEPLAYER
ENTROPY: ZERO 2
RESEARCH AND DEVELOPMENT
SNOWDROP ESCAPE
UNDERHELL - Chapter 1
UNDERHELL - Prologue
ROCK 24
DANGEROUS WORLD
FLESH
HALF-LIFE 2: EPISODE 3 - The Closure
NIGHTMARE HOUSE 2

NEJLEPŠÍ MULTIPLAYER
TEAM FORTRESS 2
HALF-LIFE 2: DEATHMATCH

MULTIPLAYER MODY
FORTRESS FOREVER
HALF-LIFE 2: DEATHMATCH
INSURGENCY:MODERN INFANTRY COMBAT
TEAM FORTRESS 2
ZOMBIE PANIC:SOURCE

ODKAZY
Mod DB - Change the Game
Abandoned Workshops[EN]
HL2 Mods Review[PL]
Modmatic[EN]
PlanetPhillip [EN]
CITY17[RU]
Ten Four - Half Life [EN]
Source Dimensions [EN]
Singleplayer mapy[EN]

POČET PŘÍSTUPŮ


Copyright (c) 2010 Pavel Ullrich & Team, VŠETKY PRÁVA VYHRADENÉ, WebDesign by MrCr@ck
Stránka bola načítaná za 0.328 sekúnd.
?>