|
|
Precursor se odehrává v důvěrně známém City 17 zhruba rok před příjezdem Gordona Freemana. V této době to odboj nemá zrovna lehké, síly Combine provádějí jednu razii za druhou a mnoho odbojářů je zabita nebo zajata. Hráč coby jeden z členů odboje musí nejen překonat nástrahy nepřítele, nýbrž i splnit jeden důležitý úkol.
Modifikace obdržela mnoho vysokých hodnocení, naše recenze bude pochopitelně k dispozice v nejbližší době. Více obrázků, videí a dalších informací naleznete na oficiálních stránkách nebo MODDB, kde si můžete Precursor stáhnout. K dispozici je i soundtrack nebo záchraný save v případě padání modifikace během hraní. |
|
|
|
Slavný autor řady modifikací právě pracuje na svém již pátém projektu s názvem Rooftop Retreat. Podle svých vlastních slov si je plně vědom, že přijetí jeho předchozího díla (Final Project Diary) nebylo nikterak vřelé (podivný příběh, rozporuplný leveldesign) a tudíž chce komunitě dokázat, že jeho tvůrčí potenciál má stále co nabídnout.
Příběhové pozadí nového modu je následující. V City 18 síly Combine vyvíjeli nové verze headcrabů, kteří mohou snadněji infikovat lidské oběti. Vzhledem k nehodě ve výzkumném zařízení však jsou tito nebezpeční tvorové na svobodě a postupně zamořují město. Jakous takous šanci na přežití má člověk pouze ve vyšších patrech budov a na jejich střechách, kam ještě infekce nedorazila. Tam se tedy bude odehrávat většina herních momentů - ať již střety s combine a další čeládkou nebo hledání únikové cesty. Podle dostupných materiálů se však podíváme i mimo město, např. do důlních prostor.
Práce na Rooftop Retreat jistě nějakou chvíli potrvá, nicméně popřejme Leonovi, aby se mu comeback vydařil. Info na MODDB |
|
|
|
Za posledních několik týdnů jako by se s modifikacemi pro HL2 roztrhl pytel. Po sci-fi záležitostech Return a Dissolution přichází další dvojice modifikací s názvy Comatose a Call In.
Comatose je značně originální mysteriozní thriller (původem z Ruska), ve kterém hlavní hrdina trpící amnézií musí zjistit co se kolem jeho osoby vůbec děje. Mod zaujme především nevšedním vizuálním podáním s využitím sytých odstínů barev prostředí. Dostupný trailer a přiložené obrázky vypadají vskutku parádně. Link na stažení Comatose je zde, anglické titulky zase tu.
O modu Call In jsem již v psal v prosincové novince, zde jen uvedu, že se jedná narozdíl od výše uvedeného projektu o klasickou záležitost z prostředí Half-Lifu. Modifikaci stuhujte odsud. Vyžaduje Episode Two. |
|
|
|
Dissolution je sci-fi singleplayerová modifikace zaměřená na akci a adventurní prvky. Odehrává se v roce 2089, kdy je svět ovládán megakorporací Xterrier. Hráč má za úkol zjistit příčiny zhroucení jisté kolonie a samozřejmě přežít nástrahy prostředí.
Modifikace nabízí:
- hratelnost zaměřenou na průzkum lokací a sbírání předmětů
- PDA s audiology obyvatel kolonie doplňující příběh
- atmosférický soundtrack
- boj o přežití
Prostředí vypadá úchvatně, změny v enginu jsou vidět doslova na každém kroku. Omrkněte přiložené obrázky i zdařilou videoukázku.
Dissolution je od včerejška ke stažení odsud. |
|
|
|
Před několika týdny vyšla modifikace Return pro HL2: Episode Two. Podle vyjádření autora se jedná o psychologický sci-fi horor, jenž vychází ze situace, kdy po celosvětovém válečném běsnění a ekonomické krizi jistá společnost využila svou šanci na uchvácení moci a chystá se stvořit umělou inteligenci. Zápletka jako by z oka vypadla herním modlám System Shocku nebo Deus Ex, což jistě zaujme fandy zmíněných titulů.
S ohledem na zveřejněné materiály (videa a screenshoty) modifikace nabízí jak nové nepřátele, zbraně, textury, zvuky nebo efekty tak i povedenou stavbu úrovní a zajímavý herní zážitek. Jenom délka modu není podle ohlasů hráčů i velikosti stažitelného souboru žádný zázrak.
Výslednou kvalitu modu Return můžete posoudit sami, hratelnou verzi stahujte odsud. |
|
|
|
Krom několika nových recenzí jsem provedl aktualizaci i u pár linků na stažení některých modifikací, pokud náhodou najdete nějaké nefunkční stačí je nahlásit a je vyměním, jako minulý týden, např. u Dark Edges: The House, viz návštěvní kniha a dodatek na konci Peteho recenze, a dále přidal na stránky pěknou řádku modifikací, z nichž má nyní každá svůj profil i zde na našich stránkách. Konkrétně se jedná o tuto sadu dvaceti pěti SP modů do HL2 her.
Aftermath, Camp Trip, Crossbow Platformer, Deserted Countdown, Drowned World, Enthalpy 1 2, Escape, Kallaim, Provenance, Redox, Siren, Lakeside Village, Countdown to Destruction, Sector 9, CryShield, Powerstation 17, Garrison SP Map, Rubicon Map - Chapter 1, Combine Country, Desert Island, HunterVille - Best Maps, The Citizen 2, Sebastian a Sentenced to Death.
A jako bonus pro vás mám i dojmy z pár dohraných modů, které jsem narychlo sepsal bezprostředně po jejich dohrání v průběhu letošního prosince. Závěrem snad jen ještě zmínka o pár nových odkazech v dolním pravém sloupci, které byly také nedávno přidány Source Dimensions [EN] a Singleplayer mapy[EN], správného odkazu se dočkal na HL2 mody i Abandoned Workshops[EN]. |
|
|
|
Slovenský tvůrce modifikací Tiim vydal demoverzi k druhému dílu svého ambiciózního projektu s názvem Dangerous World (viz. recenze prvního dílu). Podstatou této série je zpracování známých událostí z Episode One (první díl DW) a Episode Two (rozpracovaný DW2), ovšem z pohledu řadového občana - Franka Harrisona.
První díl dopadl výborně a též tato demoverze dokazuje, že i Dangerous World 2 je na nejlepší cestě k úspěchu. Vyvážená kombinace akčních scén i logických hádanek dává vzpomenout na svěží Episode Two od Valve. Navíc přibily nové modely, grafické efekty a další vychytávky, díky nimž se tato modifikace právem řadí mezi nejočekávanější projekty nadcházejícího roku.
Demoverze ke stažení zde, další informace tu. Nepřehlédněte povedený trailer. |
|
|
|
Jedná se o singleplayerovou modifikaci pro Episode Two, jejíž děj se odehrává v době, kdy se Gordon společně s Alyx probíjejí poničenou Citadelou v Episode One. Hratelnou postavou je řadový příslušník odboje, který se bude muset vypořádat s přesilou bojovníků Combine a nástrahami prostředí.
Zveřejněný trailer představuje pěkně zpracované prostředí i frenetickou akci.
A to nejlepší na závěr: pokud vše půjde dle plánu, mohli bychom si Call In zahrát již v únoru přístího roku. |
|
|
|
Svého remaku by se v budoucnu měl dočkat i druhý datadisk pro původní Half-Life, často podceňovaný Blue Shift. Ten ve své době příliš nenadchl - nenabízel totiž oproti mateřské hře a výtečnému datadisku Opposing Force prakticky nic nového, nicméně příznivcům HL universa umožnil prožít příběh další oblíbené postavy a to bezpečáka Barneyho Calhouna. V Guard Duty bychom si tyto události měly zopakovat, pouze v lepším grafickém zpracování, které umožňuje engine Source.
Na hratelnou verzi si patrně nějakou dobu počkáme, zatím si lze čekání na mod zkrátit prohlédnutím dostupných obrázků, popř. poslechem úryvku ze soundtracku. |
|
|
|
Nedávno byla oznámena modifikace Black Ops: Source, což je - jak už název napovídá - předělávka klasického modu pro Half-Life 1 do grafické podoby Half-Lifu 2.
Co se levelů týká, bude se jednat o konverzi 1:1 s přihlédnutím k možnostem novějšího enginu Source. Noví budou někteří nepřátelé (nemají chybět tanky) a pěchotní výzbroj. K dalším novinkám má patřit např. noční a termální vidění, míření přes mušku nebo vylepšená inteligence nepřátel.
Pro ty kteří nehráli původní verzi zmíním, že se zhostí role agenta organizace Black Ops, který se krátce po incidentu v Black Mesa bude muset vypořádat jak s invazí vetřelců z Xenu, tak s jednotkami mariňáků, aby splnil cíle své mise.
Zveřejněné obrázky porovnávají některé lokace z původních Black Ops s těmi z nově předělané verze. Více se lze dočíst na MODDB. |
|
|
|
Ve slibně vypadající modifikaci Sabotage se hráč zhostí role mstitele, který se po vraždě své manželky zaměří na likvidaci základen a jiných zařízení okupačních sil Combine, aby oslabil jejich agresi vůči lidem na Zemi.
Autorský tým chystá pro hráče řadu novinek v enginu i hratelnosti. Zaujmou především nové textury, modely, efekty a příklon k realističnosti. Plánováno je toho ovšem mnohem více, nicméně uvidíme, co všechno se nakonec dostane do finální verze.
Dostupná videa představují například nový vaporizační granát nebo automatickou brokovnici. V dalších videích jsou třeba plánované částicové efekty. Zveřejněné obrázky zobrazují pěkně navržené lokace a jiné detaily.
Sabotage vypadá podle dostupných materiálů velmi profesionálně, jen si patrně na její kompletní verzi nějakou dobu počkáme. Máme se ale nač těšit. Výpis novinek a podrobnější informace naleznete tady. |
|
|
|
První část ambiciózní modifikace 1187 (o níž jsme vás informovali v nedávné novince) je již k mání. Na serveru MODDB obdržela velmi pěkných 80%. Naše recenze by mohla být během týdne.
Odkaz na stažení 1,2GB(!) velkého modu je tady. |
|
|
|
Úvodní část poměrně slibného projektu s názvem Overheid byla včera uvolněna ke stažení. Jedná se konkrétně o jednu mapu, ve které si hráč vyzkouší několik základních zbraní na běžných nepřátelích. Tento stažitelný úryvek zabere okolo 10ti minut hraní a nabídne tradiční half-lifovskou hratelnost.
Projekt Overheid má za cíl ukázat hráčům další postavu odboje (jméno zatím zveřejněné není), která se v City 17 postaví cizácké nadvládě. Jak zmiňuje sám autor, je plánováno 7 map, včetně této zveřejněné.
Další informace, videa a screenshoty lze dohledat na serveru MODDB, odkaz na stažení je zde. |
|
|
|
Modifikace, která nabízí hraní bez nepřátel a zbraní a sází hlavně na atmosféru v postapokalyptickém prostředí je od včerejška ke stažení.
Pro hraní je třeba mít nainstalován Half-Life 2 a obě pozdější epizody. Zde je ke shlédnutí finální trailer. |
|
|
|
Modifikace s netradičním názvem 1187 by měla vyjít v nejbližších týdnech. A o co v ní půjde? Děj má být zasazen do half-lifovského universa, konkrétně těsně před tzv. Sedmihodinovou válku. V roli řadového chlápka bude hráč muset čelit vetřelecké invazi a jejím následkům. Můžeme se těšit na nový příběh, modely postav, zbraní, objektů a také kooperační mod pro více hráčů.
Mod je určen pro druhou epizodu HL2 a dle zveřejněných obrázků a videí vypadá k světu. Doufejme tedy, že autoři skutečně zajistí brzké vydání. |
|
<< NÁSLEDUJÍCÍ PŘEDCHOZÍ >>
|