|
|
Slavný autor řady modifikací právě pracuje na svém již pátém projektu s názvem Rooftop Retreat. Podle svých vlastních slov si je plně vědom, že přijetí jeho předchozího díla (Final Project Diary) nebylo nikterak vřelé (podivný příběh, rozporuplný leveldesign) a tudíž chce komunitě dokázat, že jeho tvůrčí potenciál má stále co nabídnout.
Příběhové pozadí nového modu je následující. V City 18 síly Combine vyvíjeli nové verze headcrabů, kteří mohou snadněji infikovat lidské oběti. Vzhledem k nehodě ve výzkumném zařízení však jsou tito nebezpeční tvorové na svobodě a postupně zamořují město. Jakous takous šanci na přežití má člověk pouze ve vyšších patrech budov a na jejich střechách, kam ještě infekce nedorazila. Tam se tedy bude odehrávat většina herních momentů - ať již střety s combine a další čeládkou nebo hledání únikové cesty. Podle dostupných materiálů se však podíváme i mimo město, např. do důlních prostor.
Práce na Rooftop Retreat jistě nějakou chvíli potrvá, nicméně popřejme Leonovi, aby se mu comeback vydařil. Info na MODDB |
|
|
|
Za posledních několik týdnů jako by se s modifikacemi pro HL2 roztrhl pytel. Po sci-fi záležitostech Return a Dissolution přichází další dvojice modifikací s názvy Comatose a Call In.
Comatose je značně originální mysteriozní thriller (původem z Ruska), ve kterém hlavní hrdina trpící amnézií musí zjistit co se kolem jeho osoby vůbec děje. Mod zaujme především nevšedním vizuálním podáním s využitím sytých odstínů barev prostředí. Dostupný trailer a přiložené obrázky vypadají vskutku parádně. Link na stažení Comatose je zde, anglické titulky zase tu.
O modu Call In jsem již v psal v prosincové novince, zde jen uvedu, že se jedná narozdíl od výše uvedeného projektu o klasickou záležitost z prostředí Half-Lifu. Modifikaci stuhujte odsud. Vyžaduje Episode Two. |
|
|
|
Dissolution je sci-fi singleplayerová modifikace zaměřená na akci a adventurní prvky. Odehrává se v roce 2089, kdy je svět ovládán megakorporací Xterrier. Hráč má za úkol zjistit příčiny zhroucení jisté kolonie a samozřejmě přežít nástrahy prostředí.
Modifikace nabízí:
- hratelnost zaměřenou na průzkum lokací a sbírání předmětů
- PDA s audiology obyvatel kolonie doplňující příběh
- atmosférický soundtrack
- boj o přežití
Prostředí vypadá úchvatně, změny v enginu jsou vidět doslova na každém kroku. Omrkněte přiložené obrázky i zdařilou videoukázku.
Dissolution je od včerejška ke stažení odsud. |
|
|
|
Před několika týdny vyšla modifikace Return pro HL2: Episode Two. Podle vyjádření autora se jedná o psychologický sci-fi horor, jenž vychází ze situace, kdy po celosvětovém válečném běsnění a ekonomické krizi jistá společnost využila svou šanci na uchvácení moci a chystá se stvořit umělou inteligenci. Zápletka jako by z oka vypadla herním modlám System Shocku nebo Deus Ex, což jistě zaujme fandy zmíněných titulů.
S ohledem na zveřejněné materiály (videa a screenshoty) modifikace nabízí jak nové nepřátele, zbraně, textury, zvuky nebo efekty tak i povedenou stavbu úrovní a zajímavý herní zážitek. Jenom délka modu není podle ohlasů hráčů i velikosti stažitelného souboru žádný zázrak.
Výslednou kvalitu modu Return můžete posoudit sami, hratelnou verzi stahujte odsud. |
|
|
|
Krom několika nových recenzí jsem provedl aktualizaci i u pár linků na stažení některých modifikací, pokud náhodou najdete nějaké nefunkční stačí je nahlásit a je vyměním, jako minulý týden, např. u Dark Edges: The House, viz návštěvní kniha a dodatek na konci Peteho recenze, a dále přidal na stránky pěknou řádku modifikací, z nichž má nyní každá svůj profil i zde na našich stránkách. Konkrétně se jedná o tuto sadu dvaceti pěti SP modů do HL2 her.
Aftermath, Camp Trip, Crossbow Platformer, Deserted Countdown, Drowned World, Enthalpy 1 2, Escape, Kallaim, Provenance, Redox, Siren, Lakeside Village, Countdown to Destruction, Sector 9, CryShield, Powerstation 17, Garrison SP Map, Rubicon Map - Chapter 1, Combine Country, Desert Island, HunterVille - Best Maps, The Citizen 2, Sebastian a Sentenced to Death.
A jako bonus pro vás mám i dojmy z pár dohraných modů, které jsem narychlo sepsal bezprostředně po jejich dohrání v průběhu letošního prosince. Závěrem snad jen ještě zmínka o pár nových odkazech v dolním pravém sloupci, které byly také nedávno přidány Source Dimensions [EN] a Singleplayer mapy[EN], správného odkazu se dočkal na HL2 mody i Abandoned Workshops[EN]. |
|
|
|
Slovenský tvůrce modifikací Tiim vydal demoverzi k druhému dílu svého ambiciózního projektu s názvem Dangerous World (viz. recenze prvního dílu). Podstatou této série je zpracování známých událostí z Episode One (první díl DW) a Episode Two (rozpracovaný DW2), ovšem z pohledu řadového občana - Franka Harrisona.
První díl dopadl výborně a též tato demoverze dokazuje, že i Dangerous World 2 je na nejlepší cestě k úspěchu. Vyvážená kombinace akčních scén i logických hádanek dává vzpomenout na svěží Episode Two od Valve. Navíc přibily nové modely, grafické efekty a další vychytávky, díky nimž se tato modifikace právem řadí mezi nejočekávanější projekty nadcházejícího roku.
Demoverze ke stažení zde, další informace tu. Nepřehlédněte povedený trailer. |
|
|
|
Jedná se o singleplayerovou modifikaci pro Episode Two, jejíž děj se odehrává v době, kdy se Gordon společně s Alyx probíjejí poničenou Citadelou v Episode One. Hratelnou postavou je řadový příslušník odboje, který se bude muset vypořádat s přesilou bojovníků Combine a nástrahami prostředí.
Zveřejněný trailer představuje pěkně zpracované prostředí i frenetickou akci.
A to nejlepší na závěr: pokud vše půjde dle plánu, mohli bychom si Call In zahrát již v únoru přístího roku. |
|
|
|
Svého remaku by se v budoucnu měl dočkat i druhý datadisk pro původní Half-Life, často podceňovaný Blue Shift. Ten ve své době příliš nenadchl - nenabízel totiž oproti mateřské hře a výtečnému datadisku Opposing Force prakticky nic nového, nicméně příznivcům HL universa umožnil prožít příběh další oblíbené postavy a to bezpečáka Barneyho Calhouna. V Guard Duty bychom si tyto události měly zopakovat, pouze v lepším grafickém zpracování, které umožňuje engine Source.
Na hratelnou verzi si patrně nějakou dobu počkáme, zatím si lze čekání na mod zkrátit prohlédnutím dostupných obrázků, popř. poslechem úryvku ze soundtracku. |
|
|
|
Nedávno byla oznámena modifikace Black Ops: Source, což je - jak už název napovídá - předělávka klasického modu pro Half-Life 1 do grafické podoby Half-Lifu 2.
Co se levelů týká, bude se jednat o konverzi 1:1 s přihlédnutím k možnostem novějšího enginu Source. Noví budou někteří nepřátelé (nemají chybět tanky) a pěchotní výzbroj. K dalším novinkám má patřit např. noční a termální vidění, míření přes mušku nebo vylepšená inteligence nepřátel.
Pro ty kteří nehráli původní verzi zmíním, že se zhostí role agenta organizace Black Ops, který se krátce po incidentu v Black Mesa bude muset vypořádat jak s invazí vetřelců z Xenu, tak s jednotkami mariňáků, aby splnil cíle své mise.
Zveřejněné obrázky porovnávají některé lokace z původních Black Ops s těmi z nově předělané verze. Více se lze dočíst na MODDB. |
|
|
|
Ve slibně vypadající modifikaci Sabotage se hráč zhostí role mstitele, který se po vraždě své manželky zaměří na likvidaci základen a jiných zařízení okupačních sil Combine, aby oslabil jejich agresi vůči lidem na Zemi.
Autorský tým chystá pro hráče řadu novinek v enginu i hratelnosti. Zaujmou především nové textury, modely, efekty a příklon k realističnosti. Plánováno je toho ovšem mnohem více, nicméně uvidíme, co všechno se nakonec dostane do finální verze.
Dostupná videa představují například nový vaporizační granát nebo automatickou brokovnici. V dalších videích jsou třeba plánované částicové efekty. Zveřejněné obrázky zobrazují pěkně navržené lokace a jiné detaily.
Sabotage vypadá podle dostupných materiálů velmi profesionálně, jen si patrně na její kompletní verzi nějakou dobu počkáme. Máme se ale nač těšit. Výpis novinek a podrobnější informace naleznete tady. |
|
|
|
První část ambiciózní modifikace 1187 (o níž jsme vás informovali v nedávné novince) je již k mání. Na serveru MODDB obdržela velmi pěkných 80%. Naše recenze by mohla být během týdne.
Odkaz na stažení 1,2GB(!) velkého modu je tady. |
|
|
|
Úvodní část poměrně slibného projektu s názvem Overheid byla včera uvolněna ke stažení. Jedná se konkrétně o jednu mapu, ve které si hráč vyzkouší několik základních zbraní na běžných nepřátelích. Tento stažitelný úryvek zabere okolo 10ti minut hraní a nabídne tradiční half-lifovskou hratelnost.
Projekt Overheid má za cíl ukázat hráčům další postavu odboje (jméno zatím zveřejněné není), která se v City 17 postaví cizácké nadvládě. Jak zmiňuje sám autor, je plánováno 7 map, včetně této zveřejněné.
Další informace, videa a screenshoty lze dohledat na serveru MODDB, odkaz na stažení je zde. |
|
|
|
Modifikace, která nabízí hraní bez nepřátel a zbraní a sází hlavně na atmosféru v postapokalyptickém prostředí je od včerejška ke stažení.
Pro hraní je třeba mít nainstalován Half-Life 2 a obě pozdější epizody. Zde je ke shlédnutí finální trailer. |
|
|
|
Modifikace s netradičním názvem 1187 by měla vyjít v nejbližších týdnech. A o co v ní půjde? Děj má být zasazen do half-lifovského universa, konkrétně těsně před tzv. Sedmihodinovou válku. V roli řadového chlápka bude hráč muset čelit vetřelecké invazi a jejím následkům. Můžeme se těšit na nový příběh, modely postav, zbraní, objektů a také kooperační mod pro více hráčů.
Mod je určen pro druhou epizodu HL2 a dle zveřejněných obrázků a videí vypadá k světu. Doufejme tedy, že autoři skutečně zajistí brzké vydání. |
|
|
|
Nedávno představený mod The Fourth Reich má jako nosné téma válku mezi OSN a nacistickou Čtvrtou říší. To je poněkud ujetý motiv, nicméně ani při tvorbě modifikací se meze fantazii očividně nekladou. Finální produkt by měl nabídnout jak hru jednoho hráče, tak multiplayerová klání dvou týmů, jejichž herní styly, třídy postav i vybavení by měly být značně odlišné.
The Fourth Reich je podle všeho na začátku tvorby, zveřejněné jsou prakticky jen modely a skiny některých zbraní a postav, na ostatní si musíme ještě počkat. Autoři dále slibují rozsáhlé mapy a důraz na realismus.
Datum vydání oznámeno není, takže na vyprášení náckovských kožichů si podle všeho ještě nějakou dobu počkáme. Bližší informace o modifikaci na serveru MODDB. |
|
<< NÁSLEDUJÍCÍ PŘEDCHOZÍ >>
|