|
|
Po delší době strávené především hraním návykového MMO World of Tanks se opět zaměřuji na mody pro druhý Half-Life. Prošel jsem dva odlišné počiny, jejichž recenze si můžete přečíst.
První záležitostí je zdařilý horor Grey, jenž zaujme především svým prostředím, atmosférou a celkově kvalitním zpracováním. Druhým modem je naprosto odlišná šílenost DayHard, která vás dostane vtipnými situacemi, komickými pasážemi nebo čistokrevnou akcí. Obě díla stojí za vyzkoušení, ačkoliv nejsou zcela bez chyb. |
|
|
|
V historii Half-Life 2 asi nejambicióznější mod vůbec, který byl ohlášen prakticky hned po vydání původní hry, konečně vyšel, ale že to trvalo! Co vás v Black Mese čeká? Především původní příběh a průběh z prvního Half-Lifu v moderním kabátku, nicméně nezměnila se jen grafika, ale i level design, hratelnost a pár dalších věcí. Přesto si tento mod stále zachovává atmosféru čtrnáct let starého prvního dílu. K připomenutí dobře poslouží pár let starý oficiální trailer. A download plné verze modu použijte např. ze serveru shacknews.com nebo chip.de, či atomicgamer.com. První dva by měly být dostatečně rychlé, závislé samozřejmě na rychlosti vašeho internetového připojení a momentálním vytížení daného webu. Velikost archivu modu je něco přes 3GB, po stažení jej stačí rozbalit do složky Source Mods ve Steamu, tedy jako u kteréhokoli jiného HL2 modu. Na Steamu mod zatím oficiálně není, v den vydání se potýkal s přetíženými servery, když si jej chtělo stáhnout velké množství hráčů a jako by to nestačilo, nejedná se o úplnou verzi hry, jelikož v ní chybí konec odehrávající se na Xenu. Ten bude uvolněn až později formou menšího DLC.
|
|
|
|
Gunman Chronicles byl původně vyvíjen jako modifikace pro prvního Quakea, později se přešlo na engine Half-Lifu a nakonec bylo výsledné dílo prodáváno jako komerční hra pod hlavičkou Valve. To se psal rok 2000. Mezitím se všechny slavné konverze jako Counter-Strike, Team Fortress nebo Day Of Defeat dočkaly svých remaků na enginu Source, jenom na Gunmana se jaksi pozapomnělo. To teď hodlá napravit Nuclear Mind StudioSS se svým Gunman: Reloaded. Na pomoc si pozvali i jednoho bývalého zaměstnance studia Rewolf, které původní hru vytvořilo. Práce na projektu pozvolna začínají, tým shání další mappery, animátory nebo dabéry, takže ještě nějaký čas potrvá, než budeme moci nového Gunmana vyzkoušet.
Odkaz na Gunman: Reloaded je zde a recenze původní hry tady. |
|
|
|
Hned první novinkou potěším příznivce kultovní série Silent Hill, protože chystaná modifikace Alchemilla má hráčům zprostředkovat zážitek z této hororové ikony. Nemá jít o nějaký remake konkrétního dílu, nýbrž má využívat atmosféru, prostředí a zavedené postupy série k navození těch správných herních zážitků. Základem je děsivé prostředí, temnota, psychologie a propracované logické hádanky. Datum vydání je zatím ve hvězdách, k dispozici jsou ale luxusní obrázky nebo povedený teaser
Half-Life 2: Deep Down je naproti tomu klasickým příběhovým modem, který se bude odehrávat v oblasti White Forest, známé z Episode Two. Zde dostanou hlavní slovo Gordon s Alyx, kteří při svém honu na nepřátelské Advisory zkříží páčidla s jednotkami Combine, zombíky a další notoricky známou havětí. Hratelná úroveň je ke stažení zde, další informace tady. Modifikace má vyjít v červenci.
Další modifikací chystanou na letošní vydání je Half-Life 2: Dark Legacy (původně The Bunker). Je zasazena do oblasti poblíž City 17 jeden rok před příjezdem Dr. Freemana a bude se točit okolo záhadné zbraně schopné vyhnat invazní rasu Combine z planety. Hratelnou postavou je odbojář Darren Vanguard, jenž bude mít s touto zbraní co k dočinění. Zde jsou obrázky z první kapitoly nazvané Discovery. Datum vydání neznámé.
Magnar Jenssen, talentovaný mapper, který se v nedávné době blýsknul krátkým modem Whoopservatory, má pro fanoušky své práce dobrou zprávu. Chystá se završit svou zdařilou minisérii Mission Impropable finální mapou. To ale není vše. Díky spolupráci s dalším talentovaným mapperem nám přichystá i předchozí dvě mapy v novém grafickém kabátu. Mrkněte na poslední update.
A na úplný závěr mám zprávu, která mě mile překvapila. Pracuje se na předělání jedné z mých oblíbených her Return to Castle Wolfenstein do enginu Source. Práce začaly teprve v lednu, tak snad se bude autorovi dařit a nenechá svůj projekt vyšumět do ztracena. První obrázky si prohlédněte tu |
|
|
|
Prvním zajímavým modem je The Interns Story, která hráče přivede do světa Cthulthu - tedy děsivého nevábného prostředí Nové Anglie dvacátých let minulého století dle povídek H.P. Lovercrafta. O strašidelné výjevy a démony z cizích vesmírů jistě nebude nouze. Kdo by se o fenomén Cthulhu více zajímal, tak kromě četby a filmu mohu doporučit hru Call Of Cthulhu nebo výborný mod pro první Half-Life s prostým názvem Cthulhu. Modifikaci The Interns Story stahujte odtud
Druhý příspěvek do této novinky má na svědomí moder Aspik, jenž své kvality prokázal již v zajímavém adventurním modu Comatose. Jeho aktuální dílo se jmenuje Notes: Surrender Cut. Podtitul má poukázat na skutečnost, že dílo není dokončeno z důvodu přesunu autora k indie hrám. Modifikace vypráví příběh bývalého feťáka Stana, který se musí vyrovnat s rodinými komplikacemi. Jako v předchozím díle umí být autor ve vyprávění velmi sugestivní, což umocní netradiční barevné provedení i podmanivá hudba. Svou úlohu zde mají hrát i sny. Mod je ke stažení zde, za shlédnutí stojí i povedený trailer.
Dalším počinem je adventurní horor z prostředí Half-Life 2 s názvem Last Zombie. Ten nás seznámí s tragickým příběhem chlapíka Paula, kterému změnila život invaze rasy Combine. Život mimo City 17 je velmi nehostinný a zanechal na Paulovi strašlivé následky. Hrát budeme za Paula, tentokrát z pohledu třetí osoby. Link na mod je tu.
Na úplný závěr jsem si nechal něco více povzbuzujícího. Modular Therapy je modifikací, která kašle na příběh, zajímavé lokace, postavy, atd., nýbrž chce hráče pouze pobavit. V předem připravených situacích tak můžete např. přejíždět vojáky, prohánět holuby, sekat zombíky ventilátorem nebo provádět jiné vylomeniny. Jak daleko odletí voják po zásahu magnumem? Nejen to můžete zjistit v tomto netradičním modu, který se inspiruje veleslavným Garrys Modem. Beta verze je ke stažení tady, přičemž další mapy by měly přibýt v dohledné době. |
|
|
|
Ground Complex ve fázi betatestu
V této modifikaci se hráč zhostí role průzkumníka, který je vyslán na vzdálenou planetu, aby zde získal data z rozsáhlého výzkumného zařízení. Přitom narazí na cizí formu života. Na uvolněném videu si můžeme prohlédnout nádherný výzkumný komplex a boj proti desítkám agresivním antlionům. Ke stažení je připravena demoverze, která má za úkol vychytat možné bugy a nedostatky, s čímž mají pomoci právě hráči.
Rooftop Retreat - videa a screeny
O chystané modifikaci plodného modera Leon Brinkmanna jsme vás informovali již před rokem. Leon samozřejmě nezahálel, a tudíž fandům přichystal spoustu materiálu k prostudování. Můžete si tak prohlédnout videa, obrázky nebo pravidelný update. Datum vydání stanoveno není, autor shání do týmu animátora postav. A ještě jedna perlička - došlo k přejmenování uvedené modifikace, nový název zní velmi ambiciózně a to: Half Life 2, Episode 3: The Closure.
The Gate 2 se představuje ve videích
Jedná se o pokračování jednoho z nejlepších modů pro první HL - The Gate. V něm jsme se po překročení časoprostorové brány dostali do Egypta během druhé světové války, kde souboje s nacisty i řešení rozličných hádanek dávalo zavzpomínat na Indiana Jonese. Tentokrát se podíváme do vzdáleného vesmíru plného nových nepřátel a výzev. Autorský tým slibuje mimo jiné profesionální dabing, filmový scénář i vlastní soundtrack. Datum vydání je ve hvězdách, zatím lze shlédnout pěkná videa.
Underhell - Chapter 1 již brzy
Po výborné první části nazvané jednoduše Prologue se samozřejmě práce na projektu nezastavily a nová kapitola má vyjít v březnu. Spolu s vydáním Chapter 1 se dočkáme i přepracovaného Prologu, jenž bude obsahovat např. nový tutorial, přidané efekty, vylepšení deníku a další. Ke shlédnutí je atmosférický trailer k Chapter 1. Dále si můžete stáhnout češtinu k Prologu.
Wilson Chronicles demo
Stejnojmenný mod poprvé vyšel pro první díl Half-Life, ale záměrně nebyl dokončen, kvůli přesunu na modernější engine HL2. I v tomto novém zpracování se podíváme do komplexu Black Mesa coby vojenský přidělenec Darren Wilson v době nepovedeného experimentu s neznámým krystalem. Finální verze oznámená na konec roku má obsahovat nový příběh, zbraně, textury, zvuky a jiné prvky. Část z toho lze vyzkoušet v parádní demoverzi vydané o Vánocích 2011. |
|
|
|
Na první čtvrtletí tohoto roku je ohlášen návrat legendárního desátníka Adriana Shepharda v modifikaci Opposing Force 2, která má vzkřísit slávu datadisku pro první díl Half-Lifu.
Tentokrát bude mít Shephard co dočinění s invazní rasou Combine snažící se ovládnout planetu Zemi prostřednictvím své pokročilé technologie. Ta je reprezentována především tzv. Citadelami, které jsou takovým spojením továren, kasáren a generálního štábu v jednom. Shephardům tým dostává za úkol zlikvidovat jedno z těchto kovových monster.
Zveřejněné materiály ukazují prostředí, nepřátele, zbraně (např. stacionární Gauss Cannon). Rozhodně doporučuji shlédnout luxusní teaser, popř. vyzkoušet demo. Další info zde. |
|
|
|
Před loňskými Vánoci vyšel zajímavý mod G String, který již při shlédnutí uvolněných obrázků a videí dává zájemci na srozuměnou, že nepůjde o další freemanovské dobrodružství, nýbrž o něco zcela odlišného. Takže čím je tento výtvor tak zajímavý a co vlastně nabízí?
G String nám zprostředkuje příběh korejské dívky, která se snaží přežít ve světě ovládaném megakorporacemi prostřednictvím pseudofašistického režimu Severoamerické Unie. Jakýkoliv projev individualizmu je zde nežádoucí. Do toho se přimíchá finanční krize a občasný teroristický útok. A to se jedná ještě o tu lepší část světa, neboť ostatní kontinenty jsou postiženy přírodními katastrofami, ničivými válkami, nemocemi a chudobou. Myo Hyori (hlavní protagonistka) má díky úpravám své DNA nadpřirozené schopnosti, které jí dávají větší šance na přežití v nehostinném prostředí, kde je psancem.
Jak už je z popisu patrné, jedná se o totální konverzi, která nemá se světem Half-Lifu nic společného. Podle autora má obsahovat 54 map zaručující mnohahodinovou zábavu. Po grafické stránce se jedná o velmi originální dílo využívající depresivní barevnou paletu umocněnou zrnitým filtrem a výsledný dojem je neskutečně sugestivní.
Modifikaci stahujte odtud - soubor obsahuje 1,8 GB dat (po rozbalení dvojnásobek!). |
|
|
|
Jak je patrné z oficiálních screenshotů u Cinematic modu, jde o graficky prvotřídní záležitost, a proto jsem si zmíněný mod zahrál a zrecenzoval jej. Verze 10 je dostupná ve dvou variantách, plná 10.94 a Light Edition, ostatně píši o tom v recenzi, která se zaobírá tou druhou verzí. Jak Cinematic Mod 10: Light Edition vypadá, vám napoví přehršel obrázků z hraní na fóru. Pro bezproblémovou funkčnost doporučuji mod provozovat na dostatečně výkonném počítači s aktuálním operačním systémem. Download modifikace najdete na její homepage, na níž se dají stáhnout všechny předešlé verze. Ta mnou recenzovaná je k dispozici na tomto linku. |
|
|
|
O modu Sabotage jsme vás poprvé informovali v loňské novince. Bohužel nebude toto solidně vypadající dílo dokončeno, nicméně jistá útěcha tu přesto je. Autoři se rozhodli jej vydat v podobě, jak vypadal při ukončení prací. Tudíž si každý může vyzkoušet několik map a posoudit jejich kvalitu sám. Zveřejněný materiál obsahuje některé nové skiny, zvuky i efekty. Škoda každého takhle nedokončeného projektu, bohužel není první ani poslední. R.I.P. Sabotage.
Link na stažení nedokončené verze je tu. |
|
|
|
Děj této modifikace se bude točit kolem tajemného signálu pocházejícího z dávno opuštěného
města. Hráčovým úkolem bude objasnění původu signálu a samozřejmě absolvování nemála
potyček při plnění vytyčeného cíle.
Team Donkey však slibuje i vylepšené grafické zpracování - plánují posunout engine Source
do extrému, proto máme očekávat krvavé HW nároky. Pro maximální nastavení bychom měli
vlastnit moderní čtyřjádrové procesory spolu s 1GB grafickými kartami (nejlépe ve dvojici).
Na nižší nastavení samozřejmě bude postačovat průměrná herní sestava.
Dobrá zpráva je, že datum vydání první epizody bylo přislíbeno na konec srpna, tudíž zbývá
jen pár týdnů, abychom se o kvalitách modu mohli přesvědčit na vlastní bulvy. Mezitím
lze vyzkoušet Beta Demo a shlédnout povedené trailery
a>. |
|
|
|
Pro milovníky datadisku Opposing Force mám doboru zprávu. Před pár týdny vyšel mod Mesa-Fallback, jehož děj je zasazen do výzkumného zařízení Black Mesa, těsně po incidentu s prolomením dimenzionální brány. Jako desátník specialní mariňácké jednotky HECU máte za úkol vyčistiti komplex od vetřelců a veškerého živého (pravděpodobně nakaženého) personálu.
Jak tvrdí sám autor, tento projekt nemá být klasickou předělávkou konkrétní hry, nýbrž využívá lokace a postupy z prvního dílu Half-Life a obou jeho datadisků. V modu se tudíž setkáme např. s tanky nebo bitevními vrtulníky, tak jako ve zmíněných hrách od Valve.
Mariňáci pracují v týmu a to znamená, že ani hráč nebude po většinu času odkázán sám na sebe. Skupinu až čtyř vojáků budete mít na starost velmi často, někdy se stanete součástí většího organizovaného celku. Dostupné screenshoty ukazují pěkně vymodelované postavy i zbraně, což trochu kazí část techniky vzhledově totožná s tou, obsaženou v prvním Half-lifu.
Mesa-Fallback je ke stažení odsud. Všem příznivcům Opposing Force přeji přesnou mušku a teď již pohov a rozchod k počítačům! |
|
|
|
Originální modifikace Underhell se zabývá osudem člena jednotky SWAT Jakea Hawkfielda, jenž za podivných okolností ztratil svou milovanou polovičku. Navíc se musí vypořádat s teroristickým nájezdem na místní nemocnici. Ne vše je ale takové jak se zdá, o čemž hráče přesvědčí úvodní část (Prologue).
Kromě akční části s prvky taktiky a spolupráce v elitním týmu mod nabízí adventurní hratelnost prostřednictvím průzkumu a řešení puzzlů v Jakeově domu, který slouží jako takový rozcestník mezi misemi. A aby toho nebylo málo, tak další detaily příběhu si lze doplnit pomocí interaktivních snů hlavní postavy.
Underhell je téměř profesionální záležitost, což vedle hratelnosti dokládá vysoká úroveň grafické prezentace, dabingu nebo předělových animací. K dispozici jsou titulky v anglickém, francouzském nebo španělském jazyce.
Modifikace je ke stažení odsud, za přečtení stojí i přehledně zpracované info. |
|
|
|
Projekt, jenž si dal za cíl, umožnit hráčům vyzkoušet verzi Half-Life 2 v podobě, jaká byla k vidění na výstavě E3 v roce 2003, splnil další milník. Tím je nová verze 1.6, která přináší spoustu zlepšení, především v oblasti odstranění bugů.
Pro ty co zmíněná videa neviděli podotknu, že narozdíl od vydané hry obsahovala tato starší verze další popř. jinak zpracované lokace, odlišné zbraně, protivníky, skiny, atd. Autoři Missing Information podle těchto materiálů vytvořili modifikaci, při které si hráči mohou porovnat, o co ve finální verzi HL2 přišli.
MI 1.6 je k dispozici zde (po rozbalení má 1,4 GB!). |
|
|
|
Precursor se odehrává v důvěrně známém City 17 zhruba rok před příjezdem Gordona Freemana. V této době to odboj nemá zrovna lehké, síly Combine provádějí jednu razii za druhou a mnoho odbojářů je zabita nebo zajata. Hráč coby jeden z členů odboje musí nejen překonat nástrahy nepřítele, nýbrž i splnit jeden důležitý úkol.
Modifikace obdržela mnoho vysokých hodnocení, naše recenze bude pochopitelně k dispozice v nejbližší době. Více obrázků, videí a dalších informací naleznete na oficiálních stránkách nebo MODDB, kde si můžete Precursor stáhnout. K dispozici je i soundtrack nebo záchraný save v případě padání modifikace během hraní. |
|
<< NÁSLEDUJÍCÍ PŘEDCHOZÍ >>
|
|