UNDERHELL - Prologue single Design map: 100% | Originalita: 90% | Zábava: 90% | Celkem: 93% | |
Lidé stojící za modifikací Underhell si očividně dali za cíl povýšit hráčský zážitek na vyšší úroveň, alespoň co se modifikací do her týče. Svým projektem, jenž se podobá komerční videohře, předvedli, že i nezávislý titul může být patřičně propracovaný, i když mu nechybí notná dávka inspirace z herní produkce obecně.
Úvodní premisa je následující. Člen elitního policejního útvaru SWAT (a zároveň hratelná postava) Jake Hawkfield nemá život vůbec snadný. Za podivných okolností mu zemřela manželka a aby toho nebylo málo, tak jakási militantní zločinecká organizace bez nějakého zjevného důvodu obsadila místní nemocnici, a tudíž je na Jakeovi a jeho parťácích, aby zjednali nápravu. Jednoduché to ale rozhodně nebude, protože to, co se zpočátku zdálo být rutinní akcí, může přerůst ve složitější záležitost. Tolik asi k popisu úvodní části, kterou by měly následovat další díly v podobě epizod, jak je to v poslední době populární.
Herní svět Underhell je rozdělen na dvě části, konkrétně se jedná o akční část (zásah proti teroristům ve městě) a pak část podobnou adventuře (průzkum Jakeova domu na kopci za městem). Jakeův dům je jakýsi rozcestník mezi misemi - zatím je sice k dispozici jen Prolog, ale později (až přibudou další epizody), se bude Jake do svého domu vracet. V krásně zpracovaném domě Jake prohledává různé místnosti, hledá klíče, řeší všelijaké hádanky, apod. Za odměnu nalézá stránky z deníků své manželky, které mu leccos osvětlí. Nesmí zapomínat také na vybírání pošty (elektronické v PC i papírové ve schránce před domem), nebo zvonící telefon (i když telefonáty nejsou pokaždé důležité). Další zajímavým prvkem je zakomponování interaktivních snů, ve kterých je třeba vždy něco splnit (zručnost, fyzika, ap.), aby se zpřístupnil sen další. Sny sice nejsou povinné, ale pomáhají vytvářet atmosféru.
Abyste mohli začít misi, musíte nejprve nanosit své vybavení do auta, najít k němu klíčky a trochu potrénovat v příjemně zpracovaném tutoriálu. V něm si procvičíte nejen střelbu z různých zbraní, ale naučíte se i nové pohybové schopnosti jako např. vyklánění nebo kopanec při útoku zblízka. Zbraně obecně jsou zpracovány výborně (spolupráce s autory SMOD Tactical). Základem je míření přes mušku, popř. kolimátory nebo puškohledy (křížek není k dispozici). Některé zbraně jsou vybaveny laserovým zaměřovačem pro přesnější střelbu od boku, jiné nabízejí více palebných režimů (střelba po jedné, omezená dávka, granátomet, apod.) Většinou se jedná o důvěrně známé kousky z Modern Warfare nebo Counter-Strike, např. pistole Glock, samopal MP5, karabina M4A1 nebo pumpovací brokovnice. Vždy je možné nosit jen jednu zbraň dané kategorie, tudíž je třeba zvážit zda zvolit Glocka s možností střelby dávkou, nebo USP s laserovým zaměřovačem. Kategorií je však dost, takže s bouchačkama se hráč vyřádí až až. K dalšímu vybavení patří injekční stříkačky coby přenosné nástroje první pomoci, klasické lékárny jsou zde také. Do tmavých prostor se zase hodí svítilna nebo efektivnější přístroj nočního vidění (do obou je třeba mít energii).
Samotná akce je často dost brutální záležitostí, při které lítají jak granáty tak končetiny, obzvlášť když se do toho zapojí i vaši po zuby ozbrojení kolegové. Nepřátelům stačí jedna rána do hlavy a sunou se k zemi, vy máte výdrž mnohem větší, takže si můžete dovolit i riskovat. Díky bohatému arzenálu je možné teroristy likvidovat zdálky pomocí optikou vybavených zbraní (osvědčila se mi M4ka při střelbě jednotlivými ranami), do stísněných prostor se zase hodí brokovnice, popř. pistole. Protivníci nejsou příliš nebezpeční ani inteligentní (občas vás zkouší trefit brokovnicí na 50 metrů, jindy jim chvilku trvá než vás zaregistrují). Jediné na co je třeba dát si pozor jsou ruční granáty – není zde žádná šipka se směrem granátu (viz série Call Of Duty), tudíž je třeba nastražit uši a pokud uslyšíte dopad granátu na zem, tak zdrhnout; v opačném případě svými vnitřnostmi vyzdobíte celou místnost. Nepřátelé také mají takový divný zvyk střílet přes zdi, což je snad jediná chybka jinak výborného modu.
Lokace jsou zpracovány na jedničku, kromě vlastního domu a obsazené nemocnice navštívíte i prostory metra, několikapatrové nákupní centrum, podzemní garáže, ale i ulice nebo byty. Všechna místa vypadají fantasticky, zvlášť obchodní centrum s veškerým vybavením (obchody, restaurace, bowling) spolu s tunami skleněných ploch dá přestřelkám ten správný náboj. Často je třeba zachraňovat rukojmí a odvést je k nejbližšímu východu. S tím vám samozřejmě pomáhá i zbytek jednotky. Autorům se do modu podařilo zakomponovat spoustu výborných modelů aut, v jednom si také sjedete, pochvalu zaslouží i zpracování výstroje a výzbroje příslušníků SWAT a teroristů. Když vylézáte z vody, tak vám stéká voda po obličeji, i když to není tak detailní jako v Crysis. Celková grafická stránka prostě lahoda.
Ozvučení je taktéž profesionální. Kvalitní dabing je samozřejmostí (včetně titulků), hudební soundtrack parádně podtrhuje probíhající akci i klidnější pasáže. Nepřátelé i bratři ve zbrani vykřikují povely popř. si navzájem vyhrožují. Nesmím zapomenout na povedené předělové animace – zvláště na tu závěrečnou budete zírat s otevřenými ústy. Oproti jiným modům zde není systém libovolného quicksave, nýbrž je hra postupně ukládána automaticky (jakkoliv tenhle systém nesnáším a někdy bych kvůli tomu střílel, v případě Underhell není vůbec na závadu).
Jelikož se moje recenze pěkně natáhla, je třeba ji nějak uzavřít. Underhell je jeden z nejlepších modů pro HL2, který si můžete v současné době zahrát. Pyšní se jak zajímavým příběhem, logickými hádankami tak dechberoucí akcí a parádním prostředím. Po dohrání budete mít pocit, že jste právě prošli kombinaci F.E.A.R.u s Max Paynem a na další epizodu budete netrpělivě čekat tak jako já. Vlastní mise vám zabere cca půldruhé hodiny, nicméně pokud budete chtít vyřešit všechny puzzle v domě a projít všechny snové pasáže, tak se s herním časem snadno dostanete přes tři hodiny. A to je pouze prolog!
|