HALF-LIFE 2: UNCERTAINTY PRINCIPLE single Design map: 90% | Originalita: 80% | Zábava: 80% | Celkem: 83% | |
Dalším zdařilým modem pro Episode Two je aktuální Uncertainty Principle. A hned na úvod prozradím, že patří k nejlepším kouskům za poslední léta. Fandové half-lifovského univerza a jeho pravidel dozajista zaplesají. Ale nebudu předbíhat a zhodnotím všechny aspekty modu hezky po pořádku.
Hra začíná nečekaným přepadem úkrytu rebelů, kteří ztrácejí jednu pozici za druhou. Na obranu rovnou zapomeňte a využijte poslední možnosti každého hrdiny – útěk. Beze zbraní se pěšákům combine postavit nemůžete, takže je třeba zdrhat dokud neobjevíte vozidlo a s ním se zkusíte dostat do bezpečí. S autem si zahrajete na Fast & Furious, ale ne na dlouho – po kolizi vozu se už budete muset probíjet nástrahami hezky po svých.
Při hraní navštívíte rozličné lokace, venkovní i vnitřní, kde vás budou čekat kromě soubojů s nepřáteli též logické hádanky a úkoly, jenž je nutné splnit pro další průchod hrou. Lokace jsou skvěle navrženy, po stránce grafické i funkční, člověk opět musí vzpomenout na fenomenální Minervu, která na pouhých několika mapách dokázala zajistit výborný herní zážitek. Uncertainty Principle se může pyšnit tímtéž! Využití prostoru je obdivuhodné, design uvěřitelný, souboje i puzzly zábavné. Tohle je asi největší devizou modu. Ať procházíte opuštěné doly, zamořenou bažinu, různá skladiště, bunkry nebo závěrečné pobřeží, vždy se budete kochat a výskat nadšením. Vizuál je prostě super, nechybí nástěnné mapy, skicy, počítače, tekoucí voda, HDR efekty a překrásné přírodní scenérie.
Nepřátele představují především příslušníci combine se svojí technikou, dále zombíci a zejména antlioni, kteří mě začali docela štvát, protože některé oblasti jsou jimi doslova zamořeny. Ještěže se všude válí dost nábojů i lékáren. Zbraně jsou zde zahrnuty všechny kromě antlioní vábničky. Zvlášť gravitygun využijete často. Souboje s vojáky mají fakt šťávu, někdy je přesila celkem otravná, ale když postupujete takticky s brokovnicí, nic vás nezaskočí. Poté je fajn uklidnit hladinu adrenalinu porcováním zombíků. Také dojde na obezřetný postup před zákeřným sniperem nebo projížďku vznášedlem s netradičním vyvrcholením. A co teprve šok, až se na vás po skriptové situaci sesype ocelová kontrukce!
Modifikace obsahuje čtyři kapitoly, každá je stylově označena nápisem v herním prostoru, jako známe z komerčních her. Vždy je třeba splnit několik dílčích úkolů, abyste mohli postoupit do další úrovně (např. povedená mapa se zprovozněním vysílače). Úkoly nejsou nikterak zapeklité, spíš logické, dojde i na krátkou spolupráci s kolegou z odboje - ten je solidně nadabován. O hudební podkres se postarají melodie z mateřské hry, ale i originální tvorba.
Uncertainty Principle je bez debat vynikajícím dílem, které dělá svému autorovi čest. Inspiruje se originální produkcí Valve a přidává několik zajímavých prvků, které dotvářejí atmosféru během hraní. Leveldesign je přímo ukázkový, obtížnost tak akorát a herní doba okolo 4 hodin velice solidní. Možná by chtělo přidat pár přátelských postav a více příběhově ukotvit se sérií HL, ale jinak nemám prakticky žádnou výtku.
P.S. Inspirován achievementem z Episode Two jsem si hraní "zpříjemnil" nošením sádrového trpslíka od první kapitoly až do konce. A musím přiznat, že je to ještě větší vopruz (zvláště level se vznášedlem). Na konci sice žádná odměna nečekala, ale co kdyby :)
|