THE SEWER single Design map: 70% | Originalita: 80% | Zábava: 80% | Celkem: 77% | |
Před lety jsem měl tu pochybnou čest hrát modifikaci s podobným názvem – konkrétně Half-Life 2: Sewers, o níž jsem prohlásil, že patří k tomu nejhoršímu co jsem měl možnost hrát. Proto jsem se při zmínce o novém modu The Sewer obával, aby nešlo o nějaké její pokračování. Díku bohu tomu tak není. The Sewers je kvalitní modifikace pyšnící se jak pořádnou akcí, tak solidními logickými hrátkami.
Modifikace obsahuje 8 kapitol, každá zabere minimálně půlhodinu (záleží také na tom, jak dlouho někde zakysnete). Dohromady nabízí tedy spoustu hodin zábavy. Příběh, ač není kdovíjak inovativní, se neodehrává lineárně, nýbrž je vyprávěn s přeházenou časovou posloupností. Při hře to však nikterak nevadí.
The Sewer je zasazen do klasického prostředí City 17, takže opět půjde o boje s hlídkami Combine, zombíky, headcraby a dalšími známými protivníky. Já si oblíbil především naháněčky s infikovanými Zombine, kteří díky svým granátům dokáží vyčistit prostor prakticky bez hráčova přičinění. Dalším zábavným způsobem likvidace zombíků jsou např. světlice hozené na tyto nebožáky. Každý si samozřejmě najde ten svůj způsob, tak jako již v původním HL2. Zbraní je dostatek, postupně se dostanete i k silnější výzbroji a s municí nikterak šetřit nemusíte – platí to i o nábojích magnum nebo šípů pro samostříl. Zajímavým prvkem je absence zaměřovacího kříže, tudíž střílení na větší dálku spotřebuje víc munice, než je člověk zvyklý z jiných modů. Ani tento prvek však není na závadu.
Po akční stránce asi nebudete mít s postupem problémy (možná až na hektickou pasáž v kancelářích). Zdržíte se patrně až u nějaké hádanky. A těch je v každé mapě spoustu. Budete muset hledat přístupové kódy, autobaterie, spínací páky, ale především používat hlavu. Pokud si dlouho nebudete vědět rady, můžete sáhnou po přiloženém návodu – já jsem tak musel učinit asi třikrát. Dvakrát jsem přehlédl klíč k zamčeným dveřím a jednou šlo o tak náročný puzzle, který jsem neměl šanci bez návodu zvládnout. Kdo dokáže projít bez nápovědy mapu, ve které musíte hledat výbušniny pro odpálení zaseklých vrat, před tím smekám. Obecně vám poskytnu jedu radu platící prakticky pro celou modifikaci: pokud se zaseknete kvůli zamčeným dveřím, většinou je třeba najít k nim klíč, který ale musíte skutečně sebrat (nestačí přes něj přejít!).
Díky solidní herní délce má The Sewer hráči co nabídnout. Jedna pasáž vám patrně připomene level z prvního HL, kdy se pro postup využíval drážní vozík. Kromě běžných nepřátel dojde ke konci i na nějakého toho bosse. Těsně před samotným závěrem je možné objevit skrytou arénu, kde se budete bitkařit s hordami protivníků, za což si můžete v jedné místnosti pustit všechny známé melodie ze světa HL.
Mapy jsou vskutku rozsáhlé, nicméně jejich zpracování není vždy ideální. Kromě výborných levelů jako nemocnice nebo podzemní komplex se najdou i ty se slabším designem. Většinou je v nich třeba najít/provést několik věcí, abyste mohli jít dál. Většina akcí se bude odehrávat v interiérech, ale i venkovní lokace mají co nabídnout a jsou jakýmsi zpestřením.
The Sewer je poctivá modifikace s parádní akcí, tunami logických hádanek a solidní herní dobou. Co víc si přát? Snad jen kvalitnější příběh nebo spřátelené postavy. Na každý pád jsem si hraní této modifikace užíval.
|