TR1P single Design map: 70% | Originalita: 70% | Zábava: 70% | Celkem: 70% | |
Tr1p je dílem Raphaela Becka, dlouholetého hráče, který je zklamán současnou herní produkcí a tak se rozhodl vytvořit mod, jenž bude podobný hrám ze staré školy. Tedy bez všelijakých asistentů ve formě nápověd, minimapy s šipkou k úkolu, samoléčení a podobných vymožeností, jakými oplývají dnešní hry. Také obtížnost by měla být vyšší a souboje drsnější – to vše podporující výzvu a radost hráče z pokoření tužších protivníků. Pokud zvládáte angličtinu, doporučuji vám si přečíst Raphaelův text na stránkách MDDB (viz. odkaz na stažení modu), kde se dozvíte víc. Teď už ale k samotnému tr1pu.
Uvedení do hry je prosté. Jste chlapík, který právě přežil havárii svého auta, jenomže se nachází v neznámém prostředí a cesta do bezpečí tak nebude jednoduchá. Okolní zástavba připomíná obávaný Ravenholm, a i když zpočátku budete spíše hledat správnou cestu vpřed, je jen otázkou času než se zjeví první zombifikovaný nepřítel. A bude hůř! O celou oblast mají zřejmě zájem i síly combine, tudíž každou chvíli budete odrážet dotěrné nepřátele objevujíc se ve zdánlivě nekonečných počtech. Navíc hlavní protivníci – rychlí zombíci a pěchota – se vzájemně moc neohrožují, takže se nedivte, až vás bude pronásledovat tlupa ohnilců a voják s brokovnicí jim ještě zasalutuje. Mě se to nelíbí, vám se to také asi líbit nebude, ale autor případné zájemce o svůj mod varuje: Je to hardcore záležitost pro ostřílené veterány! Bitky jsou skutečně působivé a doprovázeny dynamickou hudbou z původní hry, i když občas vám zahrají i něco originálnějšího – není nad to nahánět s raketometem v rukou útočný vrtulník za doprovodu klavírních tónů, prostě klasika v ryzí podobě!
Mapy jsou zpracovány účelně, hlavně s přihlédnutím k hernímu stylu. Některé části ústí v arény, kde je třeba přežít boj proti různorodým nepřátelům – zombíci, vojáci, obrněná auta; jako bonus pak může přiletět otravný dáreček. Ačkoliv jsou souboje vesměs tuhé, zásob je všude dostatek. Vedle lékáren, energetických článků a běžné munice oceníte v pozdějších částech především rakety a vystřelovací granáty, díky nimž lze zvítězit i proti velké přesile útočníků. Kromě nesmlouvavé akce (na níž je modifikace primárně zaměřena) se nevyhnete ani průzkumným, popř. skákacím pasážím, které vám na chvíli sníží hladinu adrenalinu v krvi. Ale opravdu jen na chvíli! Pak už vše pokračuje ve starých kolejích. Dalším prvkem zvyšující obtížnost je absence zaměřovacího kříže. Při close-combat to nehraje prakticky žádnou roli (brokovnici se nikdy nemýlí), ale ostřelování pohybujících se cílů revolverem na delší vzdálenost je takřka nemožné. Na druhou stranu kuší jsem díky zoomu zasahoval nabíhající nepřátele vcelku spolehlivě. Kříž je asi možné zapnout přes konzoli, ale to by pak nebylo hardcore!
Po akční stránce není tr1pu co vytknout, pokud tedy přijmete výzvu. V čem ale modifikace zaostává, je absence příběhu – úvodní premisa je o ničem, neboť se dále nerozvíjí. Nepotkáte žádnou spřátelenou osobu, žádné sbírání stránek deníků osob dávno zesnulých, prostě nic! Vaše veškeré úsilí tak vychází jaksi naprázdno. Po přečtení autorových slov na stránce s modem, jsem se těšil i na zapeklité hádanky, které se zde bohužel nevyskytují. Většinou vystřílíte vše živé i neživé v okolí a otevře se vám vstup do další úrovně. Zkrátka stejně jako před dvaceti lety při hraní Dooma.
|