TRIAGE single Design map: 60% | Originalita: 70% | Zábava: 60% | Celkem: 63% | |
Triage je název čerstvé modifikace obsahující několik nových prvků, které jí činí do jisté míry originální, přestože se nejedná o totální konverzi Half-Lifu 2. Autoři hráčům slibovali velkolepé bitvy, nové zbraně, vylepšenou inteligenci nepřátel i spolubojovníků, kvalitnější grafiku a celkově mnohem filmovější zážitek. Na všechny tyto aspekty se v této recenzi podíváme.
Nejprve ale krátce k příběhové zápletce. Hrajete za jistého Matthewa, jenž ztratil rodinu při invazi Combine a později se přidá k místnímu odboji. V úvodní pasáži ještě s bráchou zkoušejí tátovu brokovnici na nebohých holubech (cílem mise je naučit hráče přepínat zaměřování přes mířidla zbraně), později se však bude potýkat s mnohem nebezpečnějšími protivníky. V další mapě jsme svědky razie pořádkových sil Combine v jenom z činžáků, podobně jako v úvodu HL2. Matthew je včas zachráněn odbojářem a brzy se zapojuje do první frenetické bitvy s agresory. Většinu času budete odstřelovat různě vybavené pěšáky, později otravné zombíky a občas vám zatopí těžší technika. Zombíci jsou hbitější a vojáci agresivnější, takže slova o lepší AI mohu potvrdit.
Souboje jsou ozvláštněny několika neobvyklými prvky (co se týče modů pro HL2), vypůjčenými z veleslavné série CoD. Prvním je samouzdravování po krátké chvilce v bezpečí, takže zde nejsou žádné lékárny. Druhou záležitostí je možnost (spíše nezbytnost) používat klasická mířidla, popř. kolimátory u zbraní. V případě červeného zaměřovače u klasického samopalu tuto možnost vítám, nicméně míření s výkonným revolverem není příliš praktické. Další znakem moderních stříleček je omezený arzenál vaší postavy, takže můžete nést najednou jednu zbraň dlouhou (automat, brokovnici, ap.), jednu pistoli, pár granátů a vcelku zbytečné páčidlo. Nových zbraní je poskrovnu, potěší legendární kalašnikov, ale třeba tlumený MP7 je jen na okrasu (tlumič při hraní absolutně nevyužijete).
Vaše pouť se bude odehrávat na několika mapách, které vykreslují ulice City 17, podzemní tunely a zamořené kanály. Prostředí tedy není moc neotřelé, ani design není nikterak zázračný. Avizované velkolepé bitvy jsou v podstatě inspirovány moderními akcemi, kdy skript neustále doplňuje protivníky před vaší hlaveň a vy v této situaci musíte něco udělat (přesunout se, informovat se od kolegy, ap.) a pak následuje posun v ději. Jindy ovšem stačí vystřílet vše v dohledu a jde se dál. Protivníků je skutečně fůra, spolubojovníků taktéž, tudíž určitá filmovost, nebo spíše "CoDovitost" je na místě. Po grafické stránce se jedná o sympatické zpestření stávajícího enginu, potěší zejména kvalitnější odlesky i částicové efekty. Některé postavy (spojenci i nepřátelé) dostali zajímavé oblečení. Zvuková stránka mi nijak extra nepřišla, hlavně kvůli nepříliš povedenému dabingu postav. Ozvučení zbraní je ale solidní.
Triage musím nakonec ohodnotit pouze jako mírně nadprůměrnou modifikaci, neboť kromě již uvedených kladů (grafika, kolimátor, tunely) obsahuje také výrazné nedostatky. Těmi jsou průměrné mapy, absence neakční složky (průzkum, příběh, NPC) a zejména určitý stereotyp. Triage si ukousne přes gigabyte z vašeho disku a herní doba činí cca hodinu. Jedná se však o první kapitolu plánovaného projektu.
|