THUNDER'S LEAVES single Design map: 90% | Originalita: 90% | Zábava: 80% | Celkem: 87% | |
Technickými novinkami prošpikovaná záležitost Andreye Gorkina posouvající provařenou hratelnost druhého Half-Lifu na novou úroveň – tak to je modifikace Thunder’s Leaves. Co vše tedy téměř 2GB objemný volně stažitelný přídavek nabízí?
Ústřední děj probíhá značnou dobu po událostech v Episode Two, tentokrát však není tím nejdůležitějším hybatelem Gordon Freeman, nýbrž obyčejný smrtelník Vincent, člen odboje proti cizácké nadvládě. Rasa Combine si po explozi citadely v City 17 vzala nějakou dobu na lízání ran a rebelové tak měli čas na osvojení části invazní technologie ve svůj prospěch. Manhacky, skenery, rakety a další udělátka tak slouží těm, proti kterým byla původně vytvořena. Lidské hlídky rozdělily město do sektorů a posledních pár týdnů pouze patrolují na svém úseku, maximálně zlikvidují dotěrného headcraba nebo šourajícího se zombíka. Jenže náhle se odmlčí posádka sektoru D a je nutné zjistit, jaká je toho příčina. A to bude práce pro Vincenta!
Jelikož novinek v hratelnosti je celá řada, musí si hlavní protagonista nejprve osvojit všechny nezbytné dovednosti, aby mohl fungovat v nehostinném prostředí. Celá úvodní kapitola je vlastně jeden velký tutorial přibližující nenásilnou formou hráčovi nové vlastnosti. Nejdůležitější schopností se stane ovládnutí elektrické energie, která najde široké využití během hraní. Zkratováním elektrického obvodu páčidlem lze dobíjet energetickou vestu (klasické baterie zde nejsou); v případě zkratování silného generátoru se můžete doslova předávkovat elektřinou, pak se rozběhnout proti houfu nepřátel jen s pajcrem a likvidovat jednoho syčáka po druhém – fakt pocit k nezaplacení! Tuto energii ale umí využít i nepřátelé a sem tam je třeba zlikvidovat zelektrifikovanou zombii nebo příslušníka Combine chráněného energetickým polem. Další dovedností je využívání hackovacího drona, který umí zkratovat energetický obvod např. pro otevření dveří, apod. Drony si v pozdější fázi hry budete převážet pěkně vymodelovaným pickupem a v případě potřeby si jednoho vyzvednete a použijete. Vítanou pomoc poskytne též raketa s vybavením, jenž vyšlou spolubojovníci ze základny. Raketu je možno v určitých lokacích přivolat vysílačkou na požádání a její obsah lze nastavit před misí – zbraně, munici, granáty, lékárny, apod. Mě se nejlépe osvědčil samostříl na likvidaci vzdálených protivníků. A jako takový bonbónek můžu zmínit kulometný sentrygun opatřený raketometem, se kterým se odráží vlny nabíhajících nepřátel přece jen snáze než obvykle. Ale pozor – tohle zařízení nebude pokaždé na vaší straně!
Podpůrných prostředků je během hraní opravdu dostatek, nicméně rozličných změn doznal i ranec ručních zbraní. Prakticky každý kousek byl upraven, třebaže některé jen vizuálně (např. pistole 9mm nebo RPG). Významnou změnou prošla brokovnice – modernější vzhled, silnější výkon, ale omezená kapacita zásobníku na pouhé 4 náboje (s líbivou nabíjecí animací). Samostatnou kapitolu tvoří automaty (MP7, AR2), jenž jsou zde přítomny ve dvou verzích – klasická z HL2 a pak „rebelská“ s vyšší kadencí, příp. přesností (plus odlišný vizuál). Nesmí chybět ani účinný revolver (jako možný loadout pro zásobovací raketu) nebo dva typy granátů.
Modifikace je i po grafické stránce na vysoké úrovni, takže si hráč užije krásně zpracované základny rebelů kontrastující s poničenými čtvrtěmi města nebo venkovní přírodu, jenž však hraje pouze okrajovou roli. Dílo obsahuje spoustu nových modelů (postavy, auta, objekty, vybavení) i plakátů a tapet. Světelné efekty podtrhují parádní vizuál, zvlášť efekt zelektrizovaného prostředí je úžasný! Hudební stránka modu je velice originální, na druhou stranu ne všechny melodie mi přišli správně zasazené do příslušné situace. Pochválit naopak musím profesionální anglický dabing – zejména briefingy před misemi, ale i rady pro postup vpřed.
Během hraní se Vincent přesouvá nejprve po svých, později s využitím šikovného pickupu. Občas je potřeba vyřešit nějaký logický zádrhel – většinou propojování kabelů, hackování, apod. Líbila se mi zejména rozsáhlá oblast farmy v předposlední kapitole, kde bylo nutno zprovoznit klíčový vysílač pro posun v ději. Popojíždění autem, řešení puzzlů a boje s nepřáteli zde měly fakt šťávu. Dále mě zaujal třeba únik noční základnou nebo čištění skateparku od pěšáků. Na své cestě hlavní hrdina nalézá porůznu roztroušené audiokazety s krátkými záznamy zdejších obyvatel, vědců nebo odbojářů. V závěru je nutné pokořit nebezpečného finálního bosse a shlédnout emotivní animačku.
Andreyovo dílo samozřejmě není bez chyb. Po každém startu hry jsem musel vyplňovat asi 3 klávesy v konfigu (skok, skrčení, hackování – ale možná že defaultní nastavení funguje správně). Pak mi nefungovala dvojitá střelba brokovnicí (ačkoli byla avizována a sekundární palba u ostatních zbraní byla v pořádku). Jednou se mi zasekli spolubojovníci před vstupem do tunelů, takže se nemohl spustit skript nezbytný pro další postup. Největším opruzem však byl pád hry při přejíždění antlionů autem. Když jsem hmyzáka nabral čistě a v rychlosti, bylo vše OK, ale pokud jsem se o něj pouze lehce otřel (nebo mi přistál na kapotě) hra okamžitě spadla! Hrána verze 1.1.
Thunder’s Leaves obsahuje šestici kapitol s herní dobou kolem 4 hodin, což rozhodně není málo. Hlavní devizou je však pokročilý vizuál a zejména fůra novinek vylepšující hratelnost klasické hry. Příběhová stránka není nikterak výjimečná, chvilek na opatrný průzkum se moc nedočkáme, zato akce je patřičně výživná a prostředí velkolepé. Až na pár otravných bugů vskutku podařená záležitost!
|