THE ISLAND single Design map: 60% | Originalita: 60% | Zábava: 60% | Celkem: 60% | |
The Island je modifikace od známého českého moddera s nickem Stalk3r, který se proslavil zejména vynikajícím logicko/akčně/hororovým modem Dead Sector pro první Half-Life. Stalk3r dále vytvořil i novou verzi tohoto slavného modu, ale již pro Half-Life 2 s názvem Dead Sector Source. Ten obsahoval krátké úvodní a závěrečné informace o příběhu v českém jazyce. Zřejmě kvůli posílení šancí na úspěch v zahraničí se autor rozhodl vydat i „internacionální“ verzi v angličtině s novým názvem – The Island. Pokud tedy recenzuji modifikace The Island, pak tyto informace platí i na Dead Sector Source (DSS) – oba mody jsou identické, kromě jazyka v menu a textu na začátku a konci hry.
Pro ty co nehráli původní Dead Sector (DS) zopakuji něco málo o příběhu, který je s tímto novým modem takřka shodný. Na ostrově poblíž Velké Británie vypukla neznámá epidemie, která mění lidi na krvelačná monstra. Vaším úkolem je nějak se z ostrova ve zdraví dostat. Příběh originalitou příliš neoplývá, ale to také nebyla oblast, ve které původní DS vynikal. Tím byly především mnohdy zapeklité puzzly a hledání cesty vpřed, až na druhém místě byla akce.
V nové verzi modu, tedy The Island (nebo DSS chcete-li) je - z příčiny mě neznámé – logika zcela vynechána a místo toho nahrazena divokou akcí s tucty nepřátel (čili zombíků a headcrabů). Tam, kde DS dával zabrat především hráčovu mozku, The Island (DSS) zaměstná především hráčovu zručnost a postřeh. Někdy jsem měl plné ruce práce při soubojích s agilními zombíky (rychlá varianta z HL2) nebo smečkami headcrabů – obojí v nadměrném množství. Většinou jsem využíval taktiky kroužení v kombinaci se střelbou do zápalných sudů, které jsem si někdy šikovně připravil, abych je mohl při ústupu odpalovat. Zbraní a nábojů je naštěstí dost, využíval jsem především brokovnici a magnum (na rychlé zombíky) a samopal, pistoli a páčidlo na headcraby a pomalé zombíky. Ale dispozici jsou i granáty nebo raketomet (vhodné na silné zombíky nesoucími jedovaté headcraby), v závěru i schovaná útočná puška s plazmou.
V modu jsou použity některé mapy z DS, většinou upraveny a díky Source enginu vypadají věrohodněji. Střídají se zde dvě prostředí. Venkovní, kde obvykle útočí vlny ohnilců a hráč s musí dobře rozmyslet zda bojovat se všemi naráz, nebo ustoupit a odstřelovat je z povzdálí. Jenže rychlý zombíci běhaj skoro jak vetřelci, takže vždycky je jen pár sekund na odražení útoku, jinak se jich okolo nahromadí velká přesila a pak už je to docela problém – i s brokovnicí. Hlavně se nenechat zahnat do kouta! Druhým prostředím jsou podzemní chodby s mizerným (a hlavně nelogickým) designem a prakticky žádným osvětlením, kde číhají již výše uvedení nepřátelé. Tady je třeba si kromě zdraví hlídat i energii svítilny, protože ve tmě se moc dobře bojovat nedá…
Celkově je tento mod pro mě zklamáním, protože ve srovnání s původním dílem je tento docela nudný. Docela zamrzí absence nějakých puzzlů, např. s využitím fyziky, kde by Source engine exceloval. Kdo má ale radši zběsilou akci než lámání si hlavy nad hádankami, pak ho The Island (neboli Dead Sector Source) na cca hodinku zabaví.
|