SP MAP PACK - LEVEL DVD single Design map: 40% | Originalita: 60% | Zábava: 70% | Celkem: 57% | |
Dlouho jsem měl za to, že v letech 2005 až 2007 se v Levelu objevovaly vždy kvalitní mody nebo mapy do HL2, ale není to samozřejmě úplně pravda. Jednoduše tam tehdy, dle mého názoru, většinou na DVD zařadili nějaký počin z mod scény, jenž ke hře zrovna vyšel, aniž by měli plně ověřenu jeho kvalitu. Čestnými výjimkami byly pouze Das Roboss, Causality Effect a Minerva nebo Mistake of Pythagoras. Ve výsledku jsou tak v tomto Level packu tedy jen samé nepříliš kvalitní a zcela průměrné, spíše podprůměrné výtvory do hry Half-Life 2. Z nichž mají obstojnou úroveň alespoň SMC Chapter 1, Justice a Apartment 101, k nimž proto nabízím, spolu s nepovedenou mapou Hidden Lab, podrobnější dojmy. Obdobu klasické recenze v tomto případě vynechám a použiji mou oblíbenou formu mých osobních dojmů po dohrání, jak mám často ve zvyku, viz mody k HL2, Quake II anebo UT.
Return of the Resistance ….. (Dohráno 27. 12. 2010)
Tento mod tu je již v samostatném profilu pod výše uvedeným názvem. Nicméně v tomto Level packu se nachází označen jako SMC Chapter 1. Takže je možné jej stáhnout ze dvou různých downloadů. Ačkoli propracovaným designem zrovna neoplýval, cením si na něm poměrně frenetických přestřelek s Combine jednotkami, jež si v ničem nezadaly se stylem, který má v oblibě Leon Brinkmann. Akce je tedy za jedničku, design za čtyři a zbytek čirý průměr. Při hraní se nešlo párkrát vyhnout neustále se rojicím protivníkům, zejména tehdy, šel-li jsem špatně a cesta vedla jinudy. Herní doba odpovídá rozsahu modu, ale můj pocit z jeho hraní byl určitě lepší, než třeba v předtím dohraném No Escape, který by se dal lehce brát jako tech demo ke Strider Mountain. SMC Chapter 1 se spouští klasicky přes konzoli a krom bsp souborů je třeba pečlivě nakopírovat i ty další do příbuzných složek v adresáři hl2. Na to pozor, až mod dohrajete, ať k němu pečlivě smažete všechny náležící soubory.
Justice ….. (Dohráno 28. 12. 2010)
Vcelku dobře zvládnutá mapa, věrná svému názvu, jenž se zpočátku může zdát poměrně nevyváženě a zmateně navržená. Ve skutečnosti ale díky tomu umožňuje relativní volnost v pohybu hráče na většině místech, kam se v ní dá dostat. Začínal jsem ve vězení a nebylo snadné z něj utéct. Když se zadařilo, ocitl jsem se pod palbou vojáků Combine. Ale nelze se tomu divit, klasický útěk z vězení, zbraně pečlivě poschovávané s municí všude, kde se dalo. Venku před justiční budovou neustále poletovalo vznášedlo. K němuž přišly vhod rakety vystřelené z nalezeného raketometu. Nicméně najít zrovna raketomet byl docela oříšek. Cílem mapy je tedy utéct z vězení, získat klíč do konferenční místnosti, z ní odcizit klíč od hlavní brány a s buginou poté odjet z celého, pečlivě střeženého, areálu. Zbraní byl dostatek, viz brokovnice, Sub Machine gun, pulsní puška, pistole, páčidlo, granáty a gravity Gun s raketometem. Akorát munice do nich moc k nalezení nebylo. Rakety ale nescházely po celou dobu hraní, a nacházel jsem je všude možně, třeba v podzemí, kde je střežila střílna, u níž se nacházelo i jedno důležité tlačítko. Struktura mapy je proto navržená tak, aby ji šlo relativně v mezích zvládnout a k tomu i zažít adekvátní situace při přestřelkách, plnění úkolů a skvělého pocitu z jejího dohrání, po zhruba hodině hry.
Hidden Lab ….. (Dohráno 29. 12. 2010)
Upřímně se divím, že i tato mapa na tamějším DVDčku byla, protože se nejedná o nic kvalitního! V podstatě jedna skrytá laboratoř tvořená úzkými chodbami a menšími místnostmi s řadou dveří, spínačů a podobně. Navíc světelné podmínky nebyly kdovíjaké, tudíž neustálé svícení baterkou bylo samozřejmé. Herní náplň tedy spočívala v chození sem a tam, sbírání zbraní s municí, likvidování tří typů nepřátel a občasném bloumání nad tím, kudy vlastně jít dále, než se zpřístupní únikové dveře z této nesmyslně navržené laboratoře. Mimochodem, umístěných na tomtéž místě, kde celá mapa začíná. Herní doba cca patnáct až třicet minut, podle jedné ze čtyř dostupných obtížností, Easy, Medium, Hard nebo Insane. Stručně řečeno, ztráta času. Ještě poznámka, přímo na Level DVD byla mapa ve starší verzi z května 2005, ale na internetu je o dva měsíce novější verze, která přidává právě tu Insane obtížnost.
Apartment 101 ….. (Dohráno 29. 12. 2010)
V podstatě stejná zbytečnost jako Hidden Lab, až na to, že tentokráte se to dalo i nějak slušně hrát, stejně jako sledovat navržení těch několika místností, v nichž se tato mapa odehrávala. Můj dojem z ní je asi následující, po dvaceti odehraných mapách a modech do HL2 jsem v téhle mapě málem tvrdě narazil a nezvládl jednu tuhou přestřelku s vojáky Combine, samozřejmě na hard. Jenže quick save v nesprávnou chvíli a pět na jednoho, to dá opravdu zabrat. Když navíc hodí mým směrem granát a já po dvou vteřinách od nahrání pozice zhebnu, moc se toho dělat nedá. Naštěstí se mi podařilo doplnit zdraví z padlých nepřátel a rychle zdrhnout za roh v menším skladu. Kde jsem opět uložil a dorazil pár pronásledovatelů. Nicméně opět provedu save ve špatnou chvíli a po načtení opět zemřu, takže rovněž utíkám do blízké chodby, kde si v klidu uložím a pádím skrčený do dveří s jedním vojákem. Sejmu jej, zavřu dveře, doplním si, co se dá. A až pak zastřelím zbytek neodbytných protivníků, co mi předtím hodně zatopili v onom skladu. Krom této vyhrocené přestřelky, mi ničím dalším Apartmán neutkvěl. Skončil navíc po zhruba 10 minutách v okamžiku, kdy mé kroky dosáhly bodu se čtyřmi odbojáři, kteří na mě čekali a v ten moment se zobrazila gratulace o úspěšném projití mapy, a já ji tak mohl vypnout.
Pack obsahuje dohromady dvanáct map, viz Combine on Slaught, Justice -v2, Reject, Apartment 101, Be a Rebel 1, Be a Rebel 2, Hanger, Purchases, Hidden Lab, SMC Chapter 1, Sublimation, Under Siege. Nicméně pro účely podrobnějších dojmů jich mnou byla odehrána jen hrstka, jelikož nebyla nálada na to, se jimi dále zabývat. Ačkoli musím říct, ze se kdysi v redakci Levelu snažili vybrat alespoň ty úrovně, které byly zpracováním nebo námětem zajímavé. Bohužel, celkově ale postrádaly adekvátní design a prvotřídní zábavu. Což přičítám tomu, že tehdy ještě nebylo moc z čeho vybírat.
|