SLUMS single Design map: 60% | Originalita: 60% | Zábava: 50% | Celkem: 57% | |
Slums je krátká modifikace původem z Ruska. Při hře je to patrné pouze díky azbukou popsaným zbraním v inventáři a stejným způsobem zobrazivším se nápisu při uložení hry (není zde žádné „saving“).
Příběh originalitou příliš nenadchne. Hráč se musí coby Gordon Freeman dostat pryč z několikapatrové budovy, ve které se zničehonic ocitnul. To už tu bylo několikrát… Únik ovšem nemusí být až tak snadný, protože do cesty se mu postaví zombíci, headcrabi a samozřejmě všudypřítomní přisluhovači Combine. Zvlášť posledně jmenovaní jsou docela dobře vybavení a v těsných interiérech se mi nejednou stalo, že chlapík s brokovnicí vymaloval mými vnitřnostmi protější stěnu. Je třeba si pečlivě hlídat zdraví, hlavně zpočátku.
Prostředí je poměrně nezáživné – kanceláře, obytné místnosti, skladiště, šachty, apod. Sem tam je potřeba vyřešit nějakou hádanku typu otevřít dveře pomocí vzdáleného tlačítka, přesun sudů pro další postup, atd. Ale ty jsou zcela vyjímečné, na rozdíl od všudypřítomné brutální akce. V celém modu není ani jedna přátelská postava, ale mrtvol původních obyvatel naleznete v domě celkem dost. Na konci se objeví i několik zmutovaných vojáků tzv. Zombines, známých z obou Epizod pro HL2.
Několikrát se v modu objeví hudba z obou dílů Half-Life, v samém závěru i známý song „What Is Love?“ od kapely Haddaway, který byl obsažen v komedii Noc v Roxbury. Design map mě moc nenadchnul, spíš nuda, ale v poslední mapě je nádherně zpracovaný byt se všemožnými doplňky jako květiny, obrazy nebo telefon. Škoda, že stejně pečlivě není zpracována celá modifikace, pak by bylo mé hodnocení podstatně vyšší.
Slums je další z mnoha krátkých modů odehrávajících se v typickém prostředí, s typickou hratelností, bez větší míry originality. Pokud tento mod prošvihnete nic se nestane, v opačném případě strávíte půl hodiny v tuctové akci.
|