TROUBLES IN SILESIA COUNTRY single Design map: 100% | Originalita: 70% | Zábava: 80% | Celkem: 83% | |
Troubles In Silesia Country je modifikace z českých (přesněji slezských) luhů a hájů, za jejímž vznikem stojí mapper Ivo Budrík (Dinus Saurus). Ten je znám především jako tvůrce map pro Counter-Strike: Source a právě řadu svých předchozích map použil pro zkompletování této singleplayerové záležitosti. Ke spuštění je potřeba mít nainstalovánu druhou epizodu Half-Lifu 2.
Netradičně zahájím svou recenzi obdivem k vizuální kvalitě map, protože takováto úroveň detailů v modech nebývá běžně k vidění! Nejde jen o realisticky vytvořené budovy (domy, obchody, restaurace, apod.) s detailním vybavením. Ivo šel tak daleko, že věrohodně zpracoval slezskou vesničku Úvalno ležící poblíž hranic s Polskem a v ní rozehrál příběh jednoho jejího obyvatele. Tento borec nejprve cestuje za dne vozidlem, přičemž mu dělají potíže nejen různě vybavené jednotky Combine a jejich zátarasy, ale také haldy mozkokrabů, antlionů a zombifikovaných obyvatel. Potom zažije krátkou epizodu v poněkud netradičním prostředí, odkud se dostane až po souboji se silnějšími protivníky a následuje průchod nočním Úvalnem zamořeným nepřáteli všeho druhu. Závěrečná mapa je stejně jako všechny předchozí luxusně zpracována a představuje kvalitní tečku za povedeným projektem.
Úroveň detailů je vskutku nevídaná – domy i obchody jsou zaplněny originálními předměty denní potřeby, v zahradách rostou stromy, v ulicích parkují auta, v hospodě čepují Mladopramen, obec má zřízeny autobusové zastávky a takhle bych mohl pokračovat stále. Nasvícení scén podtrhuje celkovou vizuální krásu. Hudební melodie jsou převzaty z mateřské hry. Často se na obrazovce objeví české titulky s myšlenkami hlavní postavy, případně s nápovědou.
Anglický název modu by se dal přeložit jako Potíže ve Slezsku, což odpovídá i herní náplni. Souboje se zástupy nepřátel jsou umocněny rozsáhlým arzenálem s bohatou zásobou munice, lékáren i armoru. Zpočátku je možné protivníky přejíždět autem, v místnostech používat samopal nebo brokovnici, na dálku revolver (později kuši) a na ojedinělé případy obrněné techniky zaměstnat slušně dotovaný raketomet. Také nesmí chybět plížení pod palbou výše umístěného snipera, na kterého platí výbušný dáreček. V posledních mapách si hráč zavzpomíná na ikonický Ravenholm, přičemž lze agresivní zombíky umravňovat kromě běžných předmětů i objemnými květináči. Vedle akce je třeba sem tam úspěšně vyřešit nějakou klasickou hádanku pro hladký postup vpřed.
Modifikace vyniká především po stránce vizuální, ale také ostatní aspekty jsou na patřičné výši. Nějaké menší nedostatky by se ale samozřejmě našly. V jedné pozdější mapě jsem prošel zamčenými dveřmi, které se mají obcházet přes první patro rezidence. V téže mapě se nesprávně zobrazoval břeh vodní plochy. Několikrát jsem si během hraní všiml zpožděné reakce nepřátel, ale nejedná se o nic fatálního. Čas od času je možno narazit na spřátelené postavy, ty ale jen dotvářejí kulisu bojující s pěšáky Combine.
TISC je bezesporu velice kvalitním počinem, nejen na domácí scéně. Obsahuje 17 map ve 4 kapitolách, přičemž některé z nich okusíte v denním i nočním režimu. Svojí detailností převyšují drtivou většinu konkurence a poskytují hráčům solidní herní dobu, která v mém případě činila 3,5 hodiny na prostřední obtížnost. Pro hladký průběh modem doporučuje autor instalaci opravného patche.
|