RAISING THE BAR: SALVATION single Design map: 80% | Originalita: 80% | Zábava: 80% | Celkem: 80% | |
RSB: Salvation je klasickou odnoží velkolepého fanouškovského projektu Raising The Bar, kterýžto předobraz zpracovává alternativní cestu Gordona Freemana během událostí druhého Half-Lifu dle původního scénáře. V Salvation je hlavním hrdinou svérázný kněz Grigori, jenž se snaží o spasení duší svých nebohých farníků v různém stupni zombifikace skrze projektily neodlučné opakovačky nesoucí jméno Annabelle. Inu, cesty Páně jsou vskutku nevyzpytatelné!
V loňské verzi RTB (označené jako Division 2) jsme se v Gordonově obleku rozloučili s Grigorim na hřbitově Ravenholmu s ujištěním, že se kněz vydá na svou vlastní pouť za osvícením. Nyní tuto cestu vskutku absolvujeme s kolárkem na krku a winchestrovkou v rukách. Cílem putování je projít zdecimovanou čtvrť města v opačném směru a poté na pramici odplout do bezpečí. To se samozřejmě neobejde bez konfliktů s nemrtvými, průzkumu lokací s hledáním užitečné výbavy, udělování plamenného rozhřešení nebožákům uvězněných v hranicích politých benzínem nebo jiné morbidní radovánky.
Nenechte se však mýlit - Salvation rozhodně není nějaká pouťová střelnice, kdy kosíte nabíhající potvory za zpěvu náboženských chorálů, spíš se jedná o vcelku poctivý survivor. Tudíž je vhodné šetřit zdraví i munici, poctivě prohledávat zastrčené kouty, efektivně využívat dostupný arzenál (pušku i hřebíkové nálože) a nenechat se přečíslit hordami nepřátel. Často dojde i na blízký boj, a ačkoli by byla nějaká trubka či sekerka účelnější, zkopat zombíka do nevědomí lze celkem snadno. Také oblíbené improvizované pomůcky typu rotující čepel ze sekačky nebo obyčejné zápalné láhve přijdou k duhu a usnadní vám boj s přesilou. Některé situace je vhodnější (příp. nezbytné) řešit útěkem z ohroženého prostoru. Kromě střelby je potřeba vyřešit několik logických zádrhelů, sejmout odolnějšího bosse a úspěšně splnit závěrečný úkol.
Protivníci odpovídají místu činu - základ tedy představují různé druhy zombií (včetně přerostlé varianty), všelijací skákaví headcrabi (kupř. drobní rychlí hajzlíci dokáží být velmi nepříjemní) a novinkou jsou pařáty zombíků šmátrající skrze zdi snažíce se vás poranit. Audiovizuál zasluhuje pochvalu, Grigoriho nábožné hlášky jsou vzhledem k situaci velmi úsměvné a nechybí ani pokus o jakýsi příběhový rozvoj prostřednictví vidin z knězovi minulosti.
Salvation je rozhodně sympatická odbočka z hlavního proudu, svým zaměřením potěší zejména fandy série, ovšem ne každému sedne z hlediska obtížnosti. Osobně jsem měl sevřené půlky jen několikrát (jeden krátký úsek jsem absolvoval s jediným procentem zdraví), ale při správném mikro-managementu se zásobami a důkladném průzkumu lokací se na druhý stupeň obtížnosti patrně frustrace konat nemůže. Každopádně bych ocenil možnost vyzkoušet po dohrání novou hru s vyšší zásobou střeliva, gravitygunem či přidanými zbraněmi jako takový bonus.
|