ROOFTOPVILLE single Design map: 80% | Originalita: 70% | Zábava: 80% | Celkem: 77% | |
Project RooftopVille je výsledkem mapperské soutěže RooftopVille Mapping Competition. Obsahuje 8 map od osmi autorů, jejich společným tématem – jak již je z názvu patrné – jsou herní situace ve výškách (střechy domů, vyvýšené části základen, apod.). Herní délka i kvalita se různí, proto se pojďme zaměřit na každou mapu zvlášť.
Above The Clouds (Sam Petty)
Děj první mapy se odehrává na vrcholu základny sil Combine, vysoko nad městem. Hráčovým cílem je likvidace nepřátelské komunikační věže. Úkol to však nebude snadný, do cesty se mu připlete nejen nepřátelská pěchota, hunteři nebo těžší technika, ale i nějaký ten puclík. Prostředí je typicky citadelské s několika novými objekty. Po stránce designu není prakticky co vytýkat. Výzbroj je přiměřená rozsahu modu, nechybí však gravitygun. Závěr nevybočuje z normálu. Pokud nezakysnete (jako se to stalo mě), užijete si cca půlhodinku hraní.
Hodnocení: 70%
Hostile Rooftops (Lauri Mäkinen)
Druhá mapa hráče zavede do bytu výškové budovy, kterou ostřelují vojáci Combine. Takže pryč od oken, obstarat si nějaké střílítko a vzhůru na střechu. Díky gravitygunu a bezpočtu hořlavých sudů i lahví bude skákání po střechách hračkou, jenom pozor na vzdušnou podporu! Mapa se dobře hraje, vzhled bohužel není nikterak oslnivý. To samé platí o zakončení. Tato záležitost je kratší, asi na 20 minut.
Hodnocení: 60%
Imprudent Trek Above The Streets (Samuli Jääskeläinen)
Ve třetí mapě začíná hráč na zemi (vlastně pod zemí) a jeho cesta vedoucí na střechy nebude tak snadná, jak by se mohlo zdát. Procházení několikapatrového baráku ještě není žádnou námahou, jenže to by nesměl na dvoře patrolovat obávaný strider, který využije každé příležitosti (i otvorů ve zdích), aby vás poslal pod kytky. Poté následuje nervy drásající únik před snipery zakončený adrenalinovým soubojem s pěchotou na střeše budovy. Ani závěr nebude žádný čajíček. A to nemluvím o nášlapných minách a šikovně umístěných automatických střílnách! Hráčův arzenál je vskutku bohatý, díky autorovi za magnum a kuši. Jak herně tak technicky je modifikace na špičkové úrovni, zamrzí jen krátká herní doba (cca půlhodinka). Jedná se o vítěznou mapu celé soutěže s typickou halfovskou atmosférou.
Hodnocení: 90%
Obercast B2 (Jared Goodroad)
Čtvrtá mapa je poměrně rozsáhlým dílem a to jak v horizontální, tak vertikální oblasti. Hráč je vlastně jakýsi testovaný subjekt, který se musí probojovat přes různé nepřátele, aby splnil daný test. Design není vůbec špatný, hratelnost je také solidní. Obtížnost je o něco vyšší než u předešlých map, to platí zvláště o závěru. Ale tomu odpovídá dostupná výbava, včetně plasmové pušky. Mapa obsahuje i jedno zákysové místo, i když jak pro koho. Záležitost na něco přes půlhodiny hraní.
Hodnocení: 70%
Senescence (Jakob Heywood)
Tato mapa se odehrává v potemnělém prostředí a s hráči se rozhodně mazlit nebude. Obsahuje např. vynikající pasáž s nepřátelskými ostřelovači nebo brutální souboje s přesilou, navíc vlastní závěr dá zabrat i ostříleným veteránům. Mapa vypadá znamenitě, souboje mají šmrnc a atmosféra umocněná vhodným ozvučením vás určitě dostane. Kvalitou bych tento počin srovnal s vítěznou mapou, i když hratelností se značně liší. Potěší i solidní délka (projdete ji asi za 45 minut).
Hodnocení: 90%
Zenith (Matt Hoskin)
Dle mého názoru se jedná o nejslabší dílek v celé soutěžní skládačce. Hráč musí infiltrovat základnu Combine (samostříl přijde vhod) a poté čelit pěšákům na zemi i na střeše zařízení. Po několika přestřelkách s vojáky se přihlásí i těžší protivník a vy musíte vymyslet jak se z oné situace dostat. A zrovna v této chvíli se někdo může zaseknout a hledat cestu dál. Poradím jen, že útěk je nejlepší přítel každého hrdiny a to platí i v tomto modu. Jedná se o záležitost na čtvrt hodiny.
Hodnocení: 50%
Roof1 (Radu Iceman)
Předposlední mapa začíná velmi svižně. Spolu se skupinkou rebelů útočíte na pozice Combine za doprovodu úderného soundtracku. Po vyčištění všech nepřátelských pozic na střechách budov se utkáte s poletujícím otravou. A tím mapa končí, i když žádné titulky nebo návrat do menu hry nečekejte. Sice jde o nejkratší záležitost z celé sestavy (10 minut), ale díky úvodní pasáži a barevnému provedení si jí patrně oblíbíte.
Hodnocení: 70%
Rooftop Retreat (Leon Brinkmann)
O poslední mapu se postaral známý mapper, a nebyl by to Leon, aby pro hráče nepřichystal nějaký ten bonus navíc. Jeho dílo jednak obsahuje dvojici map a navíc se dá celé projít různými cestami. Několikrát máte možnost vybrat si cestu (označenou symbolem lambda s číslicí 1 nebo 2), což jistě podporuje opakované hraní. Mapa se vyznačuje typickým „brinkmannovským“ designem, kdy některé části jsou naprosto luxusní, jiné byste si raději odpustili. Ty kvalitní ovšem převažují. Podíváte se jak na střechy tak do podzemí, a (na rozdíl od většiny výše uvedených map) si zastřílíte i do non-combine protivníků včetně plivajících antlionů z Episode Two. Dvojici map dohrajete asi za 45 minut, ale díky alternativní cestě se vyplatí mod rozehrát i podruhé. A ještě perlička na závěr: Leon přislíbil rozšíření této dvojice map do plnohodnotné modifikace, tak mu držme palce, ať se dílo podaří!
Hodnocení: 80%
Díky v úvodu zmíněné soutěži se hráčům dostalo do ruky několik zajímavých map. Ačkoliv se zabývají jedním společným tématem, jejich zpracování je značně odlišné. Mě nejvíc sedl trojlístek složený z třetí, páté a osmá mapy. Věřím ale, že z kompilace RooftopVille si každý hráč modifikací vybere ty své oblíbené. Jen více takových soutěží!
|