ROCK 24 single Design map: 95% | Originalita: 90% | Zábava: 90% | Celkem: 92% | |
V této propracované modifikaci má hráč (v kůži a obleku Gorgona Freemana) za úkol osvobodit jistého prominentního vědce rebelů z „nápravného“ zařízení Rock 24. Tak zní instrukce obdržené od kapitána lodi Rebellion. Bohužel vše nejde podle plánu. Loď je napadena bitevními vrtulníky ve službách Combine a slovutný Freeman se sice dostane do vězeňského komplexu, ovšem na druhou stranu mříží než původně zamýšlel…
To není nikterak originální úvod (viz. třeba povedený Riot Act), ale způsob jakým se dostanete ze zamčené cely už zajímavý je. Na tomto místě bych mohl zopakovat pasáž z mé předchozí recenze na Riot Act o nalezení obleku a prvních zbraní, ale to bych jen nosil dříví do lesa. Tím ovšem nechci říct, že je Rock 24 stejný jako výše zmíněný mod. Prakticky ve všech ohledech je propracovanější, zajímavější, i když hratelnost je podobná (ono taky na útěku z vězení moc nového objevit nelze). Na rozdíl od Riot Act, kde vám doprovod při Vaší cestě dělali náhodně se přimknuvší spolubojovníci a později Antlioni, v Rock 24 jste prakticky stále doprovázeni oním důležitým vědcem, kterého máte za úkol z komplexu dostat. Zpočátku s Vámi komunikuje přes obslužné panely na dálku, později se k Vám připojí a pomáhá v boji. Několikrát vám otevře dveře zabezpečené očním skenerem nebo se statečně postaví za upevněný kulomet a pomáhá s likvidací nabíhajících nepřátel. Vrcholem je ovšem parádní skriptová situace, kdy kolega potichu osvobodí další zadrženou členku odboje. Celý přístup mi připomněl HL2: Episode 1, kde jste podobným způsobem spolupracovali s Alyx Vance.
Není to však jediný parťák, kterého máte k ruce. V jedné úrovni jsem osvobodil dvojici dalších vězňů, které se chystali dozorci popravit. Jenže já byl rychlejší a hned jsem měl dva schopné pomocníky, kteří v následujícím boji s přesilou přišli vhod. Mnohem častěji však narazíte na vězně mrtvé. Dočkáte se také známých halfovských hádanek (páky, spínače, fyzika), dalších skriptových situací (dění za oknem do kterého nemůžete zasáhnout), několikrát jste pomocí letící kamery přesunuti o pár metrů dopředu, abyste si udělali obrázek oblasti, do které hodláte vstoupit. Nepřáteli v tomto modu nebudou pouze dozorci Combine, ale také zombie a skákací headcrabové, i když jich nebude mnoho. Ke konci Vám přesun ztíží i dobře umístěný sniper, v samotném závěru i těžší protivník. Zbrojní arzenál je téměř kompletní (až na gravitygun a feromony), i když na některé oblíbené kousky si hráč musí počkat až na samotný závěr hry.
Technické zpracování je takřka perfektní – mapy jsou výborně navržené, a obzvláště poslední dvě mapy jsou nádherné i po estetické stránce. Celý komplex nevypadá tak depresivně jako Nova Prospekt, ale mnohem lépe a věrohodněji. Součástí zařízení jsou i skladiště, výtahy nebo venkovní prostory. Vězni mají typické oranžové obleky známé z amerických filmů. Hudba je použitá jak původní tak i převzatá z Half-Life.
Řeknu to na rovinu. Rock 24 je asi nejlepším modem co jsem hrál, protože jak hratelností, nápady i technickým zpracováním mě zaujal více než vychvalovaná a také výborná Minerva. Zamrzí jen kratší herní doba – cca hodina a půl. Dovedl bych si představit tuto část jako jednu epizodu v nějakém větším projektu. Ale to bych chtěl asi moc.
|