REQUIEM OF SCIENCE single Design map: 50% | Originalita: 60% | Zábava: 50% | Celkem: 53% | |
Modifikaci s názvem Requiem of Silence lze nainstalovat bezplatně přímo ze Steamu jako běžnou hru, ale je tento fakt nějakým objektivním ukazatelem kvality daného díla? Zkusme si to vyhodnotit po cca dvouhodinovém hraní tohoto počinu z dílny Kirilla Bulavintseva.
Nástin příběhu vypadá nadějně - laboratoře Aperture Science (dějiště obou Portalů), teleportační technologie, invaze Combine a jeden vědec coby ústřední postava děje. Henry Freedom se vydává ve šlépějích svého otce zabývajícího se teleporty do jiných světů, který nyní záhadně zmizel. V komplexu Aperture bude zdolávat útoky nepřátel z rasy Combine i zombifikovaného personálu laboratoří, následně zprovozní centrální teleport a pak se začnou dít věci! Lokace střídá lokaci (podzemí, Ravenholm, Egypt, druhá světová, atd.); v každé mapě se hlavně střílí a až pak řeší logika nebo drobné puzzly. Po dojití na konec mapy opět teleport a místo pyramid jste zčistajasna třeba na současné diskotéce, kde ochutnáte taneček s agresivními pěšáky, pak zase střih a se vznášedlem pod zadnicí likvidujete nepřátelské poletuchy - takhle prosté to je…
Zpracování map je rozporuplné - některé vypadají zajímavě, jiné jsou příliš amatérské. Rozhodně nelze čekat pokročilý design ani herní principy, které bych jako hráč očekával. Základem je prostá řezničina, ale i ta může sem tam pobavit, zvlášť když zbraní, munice a lékáren je většinou dost, v některých mapách lze (ke smůle nebohých zombíků) využít i šikovný gravitygun. Příběh je nepřekvapivě prostý a je podáván pomocí nalezených zápisků v jednoduché angličtině včetně srozumitelného dabingu. Zajímavější je vlastní závěr modu, který nabídne trojici konců, doporučuji vyzkoušet všechny (hráč je upozorněn, aby si hru předtím napevno uložil).
Co dále napsat k tomuto dílu? Pro mě osobně vcelku zklamání, protože jsem čekal větší využití kulis Aperture Science - zkrátka jsem se těšil na frenetické bitky v důvěrně známých testovacích prostorech z Portalu, ale toho jsem se dočkal pouze okrajově. Příběh také není kdovíjaký a navíc se ztrácí v neustálém přeskakování z místa na místo. Brzy po úvodu mě zaskočilo, že po přechodu z jedné mapy do druhé ventilací se mi najednou objevil HUD, přitom hazard-suit byl k nalezení až po vystřílení následné místnosti s nepřáteli. Tohle je čirý amatérismus!
RoS se rozhodně nestane mým oblíbeným modem pro druhý HL a v podstatě na něj jistě zanedlouho zapomenu. Nejedná se sice o úplný propadák, ale to co nabízí, není až na drobnosti nic výjimečného. Akce je vcelku slušná, ale ostatní aspekty (mapy, hádanky, příběh, atmosféra) nedosahují patřičných kvalit, takže vlastně není důvod instalovat těch 8 GB dat ze Steamu.
|