RESEARCH AND DEVELOPMENT single Design map: 90% | Originalita: 100% | Zábava: 90% | Celkem: 93% | |
Oblíbili jste si prostředí druhého Half-Lifu, ale střílení z konvenčních zbraní máte po krk? Hrajete si rádi s fyzikou enginu Source a baví Vás originální puzzly? Jste trpěliví a vynalézaví? Pokud na tyto otázky odpovídáte kladně, pak modifikace Research And Development je Vám jako na míru ušitá.
Úvodní animace ještě nic nenaznačuje, ale jakmile vstoupíte do hry, shledáte, že hlavním úkolem v tomto modu bude hledání cesty vpřed. Bez využití šedé kůry mozkové se zkrátka moc daleko nedostanete. Samozřejmě i v HL2 a následných Epizodách se člověk bez důvtipu neobešel, ale Research and Development je vskutku jiná káva. Žádných střelných zbraní se zde nedočkáte. Nacházíte se v jakémsi výzkumném zařízení, které bylo napadeno pěšáky Combine a vy musíte důležitá data z výzkumu odeslat pomocí vzdálené vysílačky. Cesta k ní ale nebude snadná, protože do cesty se Vám postaví jednak nepřátelé a jednak všudypřítomné logické hádanky.
Přes počáteční hlídky se dostane s pomocí ochočeného antliona, kterého musíte šikovně ovládat pomocí vábničky. Později Vám takto nevědomky pomůže i další odporný tvor z HL univerza, ale chce to trochu zručnosti a trpělivosti. Dále si užijete přesouvání předmětů, odemykání zakódovaných dveří, nebo nastavování složitějších laboratorních přístrojů. Každý další level nabízí ještě originálnější a komplexnější puzzle, nad některými budete chvíli stát s pusou otevřenou dokořán. Já jsem během hry zažíval pocit, jako při hraní Episode Two – totiž takřka permanentní nadšení! Do ruky dostanete i gravitygun, ale pouze pokud budete dosti vynalézaví. Ten bude klíčový pro další postup – přesun předmětů, vracení granátů, krytí a kdoví co ještě. V pozdější fázi hry si dokonce postavíte vozítko, s kterým se budete prohánět venkovními lokacemi a svedete s ním finální souboj s bossem. I samotné skládání vozítka je zábavné – hledání dílů, správné umístění, apod. Dojde i na malý tuning!
Audiovizuální zpracování je dokonalé. Od skvělého designu, přes povedené efekty, animace až k kvalitnímu ozvučení. Engine Epizody Two je zde využit maximálně. Několikrát se ve hře dostanete k parádně vymodelovanému notebooku, kde si budete moci přečíst zajímavé informace.
O Research and Development by se dalo psát ještě dlouhou dobu, ale nechci nikoho připravit o originální a překvapivé situace, které se zde vyskytují. Tento mod rozhodně nikoho nudit nebude, snad jedině úplný ignorant, který se neobejde bez permanentě stlačeného tlačítka pro střelbu, by se mu měl vyhnout. Tak nevím – objevil se nový král mezi HL2 modifikacemi? To si musí zodpovědět každý za sebe.
|