PENETRATION single Design map: 70% | Originalita: 70% | Zábava: 75% | Celkem: 72% | |
Dalším zajímavým přídavkem pro Half-Life 2 je modifikace Penetration. Ačkoli její herní doba lehce přesahuje hodinu, myslím, že pobaví hráče dostatečně. A o čem že mod vlastně je?
V readme souboru jsem si přečetl krátkou informaci o příběhu. Mod navazuje na konec HL2, ovšem ne tak jak popisuje Episode One. Nedlouho po pádu Citadely v City 17 G-man probouzí Freemana ze stáze kvůli nějaké práci v sousedním City 18. Tou prací má být proniknutí (anglicky Penetration) do místní Citadely a odtud pomocí teleportu přesun na mateřskou planetu rasy Combine a její následné zničení. Uff, docela smělý plán, ne?
Než se ale Freeman do Citadely dostane, musí projít několik odlišných lokací a probít se přes zástupy agresivních nepřátel. Z míst, která navštíví, můžu jmenovat například přístav okupovaný zombíky, základnu sil Combine s odpalovacím silem raket plných headcrabů nebo velmi pěkně zpracované město, kde vládnou především rychlí zombíci (výsledek ostřelovaní raketami). Později přijdou na řadu přestřelky v Citadele, ale o samotném závěru raději nic nepovím.
Kromě běžných nepřátel typu voják nebo zombík občas zahrozí poletující gunship, ale stačí si sebrat raketomet a z lovce se náhle stává kořist a naopak. S raketami se však vyplatí šetřit, ne vždy je po ruce bezedná zásoba munice. V bojích proti slabším nepřátelům stačí samopal (tentokrát na 40 nábojů), na zombíky (zvlášť ty rychlé) platí brokovnice a proti elitním silám (v bílých hadrech) se mi osvědčila útočná puška s plazmou. Dále je k dispozice pistole, nějaký ten granát nebo nezbytné páčidlo (které pošle pod kytky dotěrné headcraby). Našel jsem i mocné magnum, ale nikde do něj nejsou náboje, i když dva rychlí zombíci padli po headshotu a čtyři náboje mi v bubínku zbyly na horší časy. Oblíbená kuše se mi do rukou nedostala.
Na určitou dobu jsem měl k dispozici písečnou buggy, která zrychlila cestování a přejela pár neopatrných chodců s headcrabem na hlavě. Ve městě se ke mně připojila dvojice rebelů, kteří ale krátce poté padli za vlast.
Modifikace po grafické stránce nemá chybu. Sice chybí nějaké nové objekty nebo modely, ale například umožňuje zapnout HDR nasvícení. Design map je na velmi slušné úrovni, ať už se jedná o město nemrtvých nebo kovovou Citadelu. Čas od času začne hrát některý ze známý hudebních motivů z HL2, což dotváří atmosféru.
Po dohrání mohu říct, že Penetration, ačkoliv nenabízí prakticky nic nového, svým zpracováním toho stávajícího rozhodně nedělá ostudu ani původní hře ani svému ruskému autorovi.
|