NO ESCAPE single Design map: 70% | Originalita: 70% | Zábava: 55% | Celkem: 65% | |
No Escape je mod, který je prezentován na stránkách autorů především svým technickým zpracováním. Jak je to ale s dalšími prvky každé hry nebo modu? Oslní hráče i po stránce hratelnosti a zábavy? Na to se pokusím odpovědět v následujícím textu.
A začnu poněkud netradičně oním audio-vizuálním zpracováním. Grafika je vskutku na vysoké úrovni. Byly použity textury s vysokým rozlišením, HDR nasvícení, částicové efekty (např. kouř), stíny jsou věrohodnější a další vychytávky. Z nepřátel (ale i z Vás) cáká při zásahu krev. Dále byly použity nové skiny postav (vojáci Combine jsou většinou v maskáčích) a zbraní (požární sekera místo páčidla, automatická puška M4A1 místo obvyklého samopalu, atd.). Také např. modely lékárniček jsou nově otexturovány. Stejné je to se zvuky – jak u zbraní (ocenil jsem především mocnou ránu při výstřelu z revolveru) tak u postav (třeba zombíci mručí jinak než obvykle).
Design map kupodivu takových kvalit nedosahuje. Není vyloženě špatný, ale také to není žádný zázrak. Co si myslet třeba o strážní věži bez žebříku? Také ne každá místnost je vybavena věrohodně. Na druhou stranu se mi líbila kupříkladu venkovní lokace s vojenským ležením uprostřed lesů.
Měl bych napsat něco málo o příběhu. Ten je sice dost nepravděpodobný, ale budiž. Lidé a rasa Combine spojí své síly proti společnému nepříteli – agresivním zombiím. Jenomže vaše postava je z dřívějška naštvaná na Combine a tak se rozhodne bojovat proti nim i za cenu toho, že si tím znepřátelí své spoluobčany. Tím si autor usnadnil práci, nemusel vymýšlet dialogy pro případné spřátelené postavy. Mě to nejprve nedošlo, ale když po mě začal střílet jak civilista s pistolí, tak opodál stojící voják, došlo mi, že se od nikoho žádné pomoci v boji nedočkám. Zkrátka jdou po Vás úplně všichni – lidé, Combine i zombíci.
Jako v každém správném HL2 modu, Váš hrdina začíná ve vězeňské cele, odkud se ale za pár okamžiků dostává odhodlaný se pomstít. Postupně navštívíte vojenský bunkr, les plný nepřátel a noční vojenskou základnu. Při cestě lesem můžete využít pojízdný Dodge Charger (tentokrát v černé barvě místo žluté) známý z HL2: Episode Two, který na otevřeném prostranství poslouží jako účinná zbraň proti pěšákům. Ale každou chvilku musíte vystoupit a odklidit nějaké ty překážky popř. zlikvidovat zalezlé nepřátele (kuše a magnum přijdou vhod). Jenom si pravidelně kontrolujte zdraví, protože možností na jeho doplnění není mnoho, na rozdíl od plných regálů s municí.
Celkově mohu říct, že v této modifikaci zvítězila forma nad obsahem. Radši bych vyměnil nové textury a vylepšenou grafiku za delší a kvalitnější hratelnost. Chyběl mi např. nějaký tužší protivník nebo větší dynamická akce. Herní doba činí okolo hodiny čistého času.
|