LEONS SP MAP PACK single Design map: 80% | Originalita: 70% | Zábava: 80% | Celkem: 77% | |
Známý tvůrce modů Leon Brinkmanm má na svém kontě již několik výtvorů pro Half-Life 2, stejně jako do řady dalších stříleček. Tento balík čtyř singleplayerových map vydal v březnu 2005, vznikl tedy krátce po výtečném Das Roboss, a taktéž se jako zmíněný starší mod tenkrát objevil na DVD příloze časopisu Level. Proto mi dodnes uniká, proč tam později nedali jako přílohu i FCtA. Přitom už tímto SP map packem Leon prokázal, že designovat a tvořit umí. Což ostatně dokazuje i jeho poměrně příznivé, ne-li vysoké hodnocení na ModDB.com a PlanetPhillip.com.
V jádru typická střílečka totožného rázu, jak má její autor často ve zvyku. Dokonce tu je i jedna téměř stejná situace z jeho pozdějšího kousku, ale nijak mi naštěstí nevadila, navíc kypěla i relativně snadnou obtížností. Souboje tedy okořeňuje častý výskyt jednotek Combine, které nemají problém na hráče útočit v početné převaze, čítající kolem deseti i více protivníků najednou. Díky tomu se projevuje již profláklý prvek soubojů a ty proto oplývají adekvátní zábavou, doplněnou o nějaký ten adrenalin z útoků obtížnějšího nepřítele.
Zde jsem si uvědomil jednu věc, že Leonovi nejlépe jdou lokace bez nových textur, modelů a odehrávají-li se především v exteriérech, tím více vyniknou. Zvláště v kombinaci zdejšího level designu, určující spletitost častého lezení po střechách, žebřících, ocelových konstrukcích, mostů a podobně. Uvedeným stylem jsou pověstné především první dvě mapy a na jednom z těchto míst dojde k onomu tužšímu protivníku. Nicméně se mi ale nepodařilo ve hře nalézt raketomet, jimž by šel zneškodnit, byť raket k doplnění bylo k nalezení dostatek. Ke slovu tak přišla má důslednější obezřetnost, abych neutrpěl příliš velká zranění a zároveň mohl rychle měnit svou pozici. Třebaže mě, zároveň s tím, zaměstnávala početná horda vojáků Combine, střežící vstup dovnitř budovy.
V třetí mapě je patrná menší změna prostředí a ze střech dojde i na perfektně navrženou ulici, v níž nějakou dobu trvá splnit vše potřebné a dostat se dál. Pokud by přece jen měl někdo problém, kudy jít, co udělat.., nezapomněl designér na časté zobrazení momentálního úkolu ve formě textové zprávy a absence případných zákysů je snížená o to více. Závěrečná čtvrtá mapa asi jako jediná z celého balíku moc koukatelným prostředím neoplývala. Zejména proto, že interiérové úrovně nejde vždy nadesignovat úplně nejlíp. Vzpomenu-li si ale na úvodní levely ze Strider Mountain, pořád vypadala zdejší závěrečná mapa lépe, přestože se odehrávala v továrně a dala vzpomenout na závěr Brinkmannova počinu z léta 2006. Holt každý se časem učí a mnohdy tytéž prvky použije vícekrát, tady naštěstí chyběla přemrštěná obtížnost a dosažení závěrečných titulek nic nebránilo.
Shrnu to, a doplním i pár technických věcí. Ze zbraní nechybí útočná a pulsní puška, páčidlo, revolver, brokovnice, granáty a kuše, ty další bohužel jo. Modifikace se spouští obvyklým způsobem přes příkaz v konzoli, krom čtyř bsp map je přítomen i readme.txt s popisem krátkého úvodu do děje. Z kanálů a odlehlejších částí města je potřeba se dostat skrz ulice až do továrny a zničit ji. Zní to jednoduše, ale zase taková procházka to, z výše napsaných důvodů, nebude. Level designem se tu tvůrce tehdy hodně překonal, u přestřelek ukázal k čemu směruje a co na nás chystá, chystal, ale to už z jeho ostatních modů víme. Důležité je, že skvěle zabavil i svým kouskem z jara 2005.
Zvláště v updatovaném, a stále graficky prvotřídním, HL2 ony čtyři mapy dobře vypadají a proto doufám, že je ocení i jiní.
|