LAMBDA INCURSION single Design map: 70% | Originalita: 70% | Zábava: 70% | Celkem: 70% | |
V modu Lambda Incursion hráč prožije story Gordona Freemana, kterýžto hrdina infiltruje základnu sil Combine s jasným cílem: osvobodit zajatou Alyx Vance. Nepřátelská základna je poměrně členitá, tudíž nejprve je potřeba vyčistit skladiště a údržbářské prostory zaplavené desítkami headcrabů, zombií a nebezpečných zombines. Poté se dostanete do vězeňského komplexu, kde jsou již početné stráže i sentryguny.
Akční složka je vcelku zábavná, zbraní je dostatek, totéž platí o lékárnách a armoru. Vzhledem k tomu, že příslušníci Combine jsou pěkní bordeláři, kteří se o pořádek ve své věznici moc nestarají, můžete proti nim využít různě poházené předměty. Kombinace gravitygunu a kanystru s benzínem zaručí solidní grilpárty, ať už je hlavní atrakcí zombík nebo voják. Dále se mi osvědčily především ozubené kotouče a cihly. To ovšem neznamená zbytečnost střelných zbraní ve hře. Při potyčkách s přesilou budete vděční za brokovnici, pulsní pušku nebo později ultimátní samostříl. Granáty můžete nejen házet, ale i vracet gravitygunem ty po vás hozené. A své uplatnění najdou i šikovně umístěné nášlapné miny. Několikrát zazní do bitevní vřavy úderný soundtrack z HL2.
Ale nejen střelbou živ je hráč videoher, takže občas je třeba vyřešit problém s postupem dál. V tomto modu je však takových situací poskrovnu, především se jedná o mačkání tlačítek od dveří, silových polí, apod. Kromě mrtvol civilistů narazíte později na živé vězně, které ale nemůžete osvobodit, což je škoda – každý samopal navíc by se hodil. Dalším mínusem je absence nějakého silnějšího protivníka nebo nepříliš originální příběh.
Lambda Incursion obsahuje tři mapy, které autor zpracoval celkem přesvědčivým způsobem, i když drobným botám v designu se nevyhnul (např. ochoz bez vstupu na něj, apod.) Přesto se jedná o nadprůměrnou záležitost, která vám zabere něco přes hodinu času.
|