HUNTERVILLE single Design map: 80% | Originalita: 70% | Zábava: 80% | Celkem: 77% | |
Další soutěž oblíbeného serveru PlanetPhilip.com se zaměřuje na nebezpečné Huntery. Tito biomechaničtí válečníci rasy Combine byli poprvé představeni v HL2: Episode Two, kde dávali pěkně zabrat Gordonovi s Alyx. Hunter útočí jak na dálku (explosivní střely) tak na blízko (nárazem) a vydrží až neskutečné množství vašich zásahů. Nevyplatí se ho tedy podcenit, zvlášť ve skupině vás dokáží doslova rozcupovat. Aby se méně zkušení hráči u tohoto projektu vyhnuli stresu a frustraci, poradím, jak na tyto obludy vyzrát. Zapomeňte na nějaké pistole, samopaly, a další šolíchátka. Na Huntera platí především výbušniny (granáty, rakety, apod.) a plasmové koule (sekundární mód útočné pušky). Ne vždy ale máte tuto výzbroj k dispozici, proto se často budete muset spolehnout na gravitygun (je přítomen ve většině map) a předměty v okolí. Čím těžší předmět (popř. explozivní sud, apod.), tím lépe pro vás. Také je dobré zvednout pomocí GGunu např. kmen stromu, počkat až do něj hunter vystřelí své výbušné střely a poté mu takto „vytuněný“ špalek poslat na tělo. Když budete mít velké štěstí tak lehne napoprvé (medium obtížnost). Při soubojích s Huntery buďte stále v pohybu, abyste se vyhnuli palbě jejich kanónů. Také využívejte prostředí ve váš prospěch – Hunter je poměrně velký, ne všude se vejde – tak to zužitkujte a sejměte ho pěkně z bezpečí! Tolik asi k mým doporučením, pojďme se podívat na jednotlivé mapy, kterých se sešlo opravdu hodně – rovných třináct kousků!
01 Hunter1 (Evan Edwards)
V první mapě je nutné uvnitř základny nejprve najít oblek plus základní zbraně a poté se vypořádat s příslušníky Civil Protection, kteří střeží vstup na dvorek, kde dojde k souboji s dvojicí Hunterů. Mapa nevypadá nijak úchvatně, navíc obsahuje pár chyb. Např. zmatený strážce s elektrickým obuškem, který na mě neútočil a pak dveře od garáže, které - ačkoli otevřené – nějak bránili Hunterům v „rozletu“. Herní doba cca 20 minut.
Hodnocení: 60%
02 Lobster (Bill Johnston)
Nádherně zpracovaná mapa, které dominuje rozlehlé náměstí s okolními budovami. Cílem je zprovoznit panel na otevření vrat do další části města. Do cesty se vám postaví především vojáci Combine, včetně kulometných zátarasů a můžete se vsadit, že ani o Huntery nebude nouze! Munice i lékáren je všude dost, tudíž není problém připravit se na závěrečnou přestřelku. Solidně odvedená práce, tleskám. Zábava na 20 minut.
Hodnocení: 80%
03 Hunter Mountain (Lauri Mäkinen)
Třetí mapa se odehrává v horách, i když působivé scenérie z nového Medal Of Honor byste zde hledali zbytečně. Skočíte do jakéhosi tunelu, seberete pár zbraní, vykosíte nějakou tu havěť (včetně pozice vojáků) a na povrchu si to rozdáte s několika Huntery. Design příšerný, hratelnost nic moc. Jediné co jsem si při hraní užíval, bylo vracení mnoha hozených granátů jejich původním majitelům. Víc se do těch 10ti minut nevešlo - zaplaťpánbu!
Hodnocení: 50%
04 Greenhouse Hunting (Samuli Jääskeläinen aka Hemuuuli/SJ)
Veterán mapperských soutěží připravil pro hráče ve svém díle souboj s Huntery v rozsáhlém skleníku a přilehlé budově. Prostředí vypadá luxusně, drsné souboje střídají krátké části s hledáním cesty vpřed, aby se opět odněkud vynořili Hunteři a šli vám po krku. Graficky nádherné (jistě si vzpomenete na druhou epizodu pro Half-Life 2), hratelnostně však poněkud stereotypní. Obtížnost tak akorát. 20 minut hraní.
Hodnocení: 70%
05 Combine Den (Lord)
Pátou mapu má na svědomí nikdo menší než český tvůrce Lord (Ravenholm, Eye Of The Storm), který opět dokázal, že patří ke světové špičce. Vytvořil naprosto dokonalé citadelské prostředí s několika novými prvky, kde se odehrávají brutální bitky s přesilou vojáků, Hunterů a jejich mechanických pomocníků. Závěrečná přestřelka je ultramasakrózní. A nechybí ani vtipná animace na úplném konci. Zasloužený vítěz celé soutěže. Propracované dílo na 30 minut hraní.
Hodnocení: 90%
06 Venatical (sndexter)
Další mapa (vlastně čtveřice map) předkládá zajímavou situaci. Jako zajatý člen odboje dostanete šanci vybojovat si svobodu v několika odlišných arénách, kde se vám postaví Hunteři a další enemáci. Prostředí arén je rozličné, zbraně se vám postupně přidávají, někde využijete třeba nášlapné miny a sentryguny, jinde budete bojovat i pod vodou. Ohledně příslibu volnosti ze strany sil Combine si nedělejte iluze, tudíž budete muset pozvednout zbraň i proti jejich zástupcům. V poslední mapě jsem měl problém, framerate zničehonic spadl až na 2fps, proto jsem nemohl tento počin dohrát. Jinak by bylo za 30 minut po všem.
Hodnocení: 70%
07 Outlands (Sam Petty)
Poté co vylezete z důlní šachty, otevře se před vámi lesní krajina s pozicí rebelů, kteří jsou ale všichni bradou vzhůru. Posbírejte veškeré zbraně a munici a popasujte se s logickou překážkou. Hunteři ovšem nejsou daleko, tudíž následuje celkem obtížný souboj na život a na smrt. Později navštívíte jeskyní komplex se zařízením Combine, kde si budete muset doslova propálit cestu dál. Hunteři jsou téměř všude, takže zprovoznění energetického děla nebude vůbec jednoduché. Obtížnost je vskutku vysoká, ale prostředí je parádní. Výtku bych měl k některým spínačům, které zmáčknete až na několikátý pokus z trošku jiné pozice a dále si prohlédněte vrata, která vám „brání“ v cestě ven. 45 minut hraní.
Hodnocení: 80%
08 Dave (Gradius)
Vaším cílem bude obrana raketového sila před opakovanými útoky Hunterů i pěšáků Combine. K ruce máte trojici pomocníků se samopaly, munice a lékárny vám postupně shazuje další člen odboje, takže by splnění úkolu neměl být problém. Jednoduše pojatá hratelnost bez větší invence nemusí sednout každému, ale finální vypuštění rakety dá vzpomenout na podobný závěr z Episode Two. Zábava na 15 minut.
Hodnocení: 70%
09 Industrial Distress (Samuli Tiikkainen)
Nacházíte se v uzavřené budově a vaším úkolem je najít nějaké zbraně a poté si probojovat cestu ven. Nejprve se vám do cesty připletou zombíci a poté se ve skladišti utkáte s několika Huntery, abyste zpřístupnili auto a odjeli pryč. Mapa nevypadá vůbec špatně, souboje s Huntery jsou taktéž na úrovni. Zvládnete ji projít za 15 minut.
Hodnocení: 70%
10 Day Of The Hunters (Osian Bowles)
Desátý příspěvek do soutěže je vskutku krátký. Se základní výbavou je třeba překonat několik Hunterů hlídkujících na chodbách domů a poté si to rozdat s dalšími na otevřeném prostranství. Zbraní je poskrovnu. Nic víc od této mapy nečekejte. Jedná se o naprosto průměrnou záležitost. 10 minut by vám na ní mělo stačit.
Hodnocení: 60%
11 Industrious (Caleb Bergh AKA Botolf)
V této mapě dostáváte od vedení rebelů jasný rozkaz – zničit nepřátelskou továrnu na výrobu syntetických bojových prostředků. Nejprve se musíte s několika spolubojovníky prostřílet přes stráže, kteří hlídají vstup do objektu. Pak už si užijete kovově chladné citadelské prostředí, zničíte chladící systém a poté je třeba hroutící se komplex urychleně opustit. V tom vám ale bude bránit množství vojáků i Hunterů, později antlionů, takže nešetřete příliš plasmovými koulemi a dejte nepřátelům co proto. Mapa je zpracována přesvědčivě, přesto ne tak perfektně jako výše uvedený Lordův počin. Zabere vám cca 30 minut.
Hodnocení: 80%
12 Sewer (Miika Siren)
Jedná se asi o nejslabší mapu celé série. Nejprve je třeba uniknout nebezpečným sniperům (poměrně obtížný úkol), poté sejmout pár vojáků, najít cestu dál a nakonec se vypořádat s dvojicí Hunterů. Design je příšerný a hratelnost bídná. Potěší jen finální scéna a výborný závěrečný song, který poprvé zazněl ve filmu „28 Days Later“. 15 minut je na toto „veledílo“ až až.
Hodnocení: 40%
13 Toxic Compound (Jared Goodroad)
V poslední mapě musíte vyřešit problém s postupem a pak už začíná solidní jízda. Obstarání základní výzbroje, lekací scénky připomínající F.E.A.R., útěk před Huntery a pak i souboje (nejen) s nimi. Pravé peklo ale začne v patrových garážích, protože nepřátel jsou tuny a lékáren jako šafránu. Zde jistě oceníte pomocníka na čtyřech kolech, který povozí na kapotě Huntery i vojáky a možná nějakého toho ohnilého chodce. Jedná se o jednu z nejtěžších map, ale po pár úmrtích jí určitě dáte. 30 minut by vám na její projití mělo stačit.
Hodnocení: 70%
HunterVille mě potěšil nejen solidní délkou (dohromady asi 5 hodin hraní), ale též rozličností jednotlivých map. Ač zde nalezneme několik málo slabých kousků, ty kvalitní rozhodně převažují a kdybych měl z těch 13ti vybrat vítěznou trojici, tak ta by byla následující: Combine Den – Lobster – Outlands.
|