HALF-LIFE 2: SHORT STORIES - HUMAN ERROR Episode 1 single Design map: 80% | Originalita: 90% | Zábava: 80% | Celkem: 83% | |
Projekt s názvem Half-Life 2: Short Stories se původně skládal ze tří na sobě nezávislých modifikací, ale nakonec zůstaly pouze dvě - Paradigm Decay a Human Error. Jak je poslední dobou populární, obě modifikace budou vycházet epizodicky tudíž po částech. Tento postup byl zvolen kvůli průběžnému vydávání hotového obsahu a pro hráče to má tu výhodu, že teoreticky nemusí čekat několik let na finální verzi. Pokud ovšem nejsou následující epizody vydávány s takovou frekvencí jako oficiální pokračování Half-Life 2 od Valve. Ale zpět k Short Stories. Zatím je na světě první část modu Human Error, takže pojďme se na ní podívat blíže.
Human Error klade kromě obligátní akce důraz především na atmosféru a emoce, o čemž se hráč přesvědčí v poněkud překvapivém úvodu. Romantická idylka ale nemá dlouhého trvání, neboť je ukončena jistou fatální událostí, podstatnou pro příběh Half-Life. Od této chvíle se vžíváte do role dobrovolníka v jednotce Civil Protection, řízené okupačními silami rasy Combine. Jelikož jste na straně Combine, není těžké uhodnout vaše protivníky. Jsou jimi samozřejmě rebelové, kteří se nesmířili s novým pořádkem a své odhodlání demonstrují útoky na opěrné body pořádkových sil, jako je například vaše působiště. Vaším úkolem bude tyto útoky pokud možno zastavit a poté infiltrovat a vyřadit z provozu jedno z řídících center hnutí odporu nalézající se v areálu bývalé univerzity.
Střety s rebely se budou odehrávat jednak v nočních ulicích města a nádvořích, jednak v budovách a na jejich střechách. Ve venkovních prostorách patrně uvítáte jednu položku z nové výbavy a to konkrétně obrněné vozidlo pořádkových sil s vestavěným kulometem a raketometem, díky němuž se snáze postaráte o dotěrnou pěchotu nepřítele. Když vám později spřátelená helikoptéra poskytne vzdušné krytí, shledáte, že být na straně technologicky vyspělé rasy Combine je docela zábava. Kromě „trestných výprav“ se budete muset podílet také na obraně určitých prostor. K tomu lze využít i např. kulomety na trojnožce. Nepřáteli vám nebudou pouze lidé z odboje, ale i několik starých známých obyvatel Xenu (viz první Half-Life), kteří dovedou člověku solidně zatopit.
Věcí, za kterou si finští autoři modu zasluhují velkou pochvalu, jsou zbraně a další vybavení. O vozidle jsem již mluvil, přejdu k ručním zbraním. Kromě známých kousků jako jsou brokovnice, samopal nebo raketomet jsou zde k dispozici různé novinky. Tak třeba odstřelovačka s modrým laserem a dvoustupňovým přiblížením, kterou lze dobíjet energií z obleku nebo slavný Alyx-gun s možností střelby jak po jedné, tak automaticky. V Human Error však nemůžete být ověšeni bouchačkami jako Duke Nukem, zbraně jsou sice stále rozděleny do tříd, ale z každé třídy můžete současně nést pouze jednu zbraň (elektrický obušek nebo páčidlo, Alyx-gun nebo magnum, samopal nebo sniperku, atd.). Je proto třeba vhodně zvážit, co je do té které situace vhodnější a vybrat si podle toho správný vercajk. Munice je ale všude dostatek, takže prakticky nepřetržitě máte k dispozici plně nabité zbraně.
Ještě zajímavější jsou však bezesporu ovladatelné manhacky. Tyhle létající mechanické sekáče lze buď vypustit a nechat je řádit podle jejich vůle, nebo – což je zábavnější a často výhodnější – přepnout je do režimu online a tím vidíte hru z pohledu manhacku, který můžete přímo ovládat! To je výhodné jak kvůli šetření vlastního zdraví, tak na průzkum nebo řešení puzzlů. Ano, mnohokrát je třeba použít manhack na zprovoznění cesty vpřed. Celkově můžete vypustit až tři tyhle pomocníky a přepínat se mezi nimi online nebo je nechat volně poletovat. Není se však třeba bát, že jich budete mít nedostatek při řešení klíčových hádanek. V takových případech je vždy po ruce bedna s jejich nekonečnou zásobou.
Při hraní budete také muset vyřešit mnoho puzzlů. Kromě výše uvedeného využití manhacků se bude jednat také o obsluhu silových polí nebo spouštění různých generátorů a dalších zařízení. Většina zařízení se aktivuje vložením energetických nábojů pro útočnou pušku, které lze nosit s sebou i v případě, že tuto zbraň nevlastníte. Čas od času vám pomohou spojenci, kteří nejen že přidají ruku k dílu, ale také se mezi sebou různě handrkují, což umocňuje prožitek.
Technické zpracování je bravurní. Od povedených map, přes kvalitní dabing až po smysl pro detail je člověku hned patrné, že má co k dočinění s profesionálním dílem. Zvlášť potěší spoustu nových modelů zbraní, vozidel (tramvaje, dodávky), nově strukturovaný HUD nebo i takové drobnosti jako je knížka světoznámého autora českého původu Milana Kundery v polici. Lze však objevit i nějaké ty menší nedostatky jako je stín helikoptéry prosvítající skrz strop garáže, nebo propadnutí obranného kulometu podlahou. Ale to jsou opravdu jen prkotiny.
Human Error se může pyšnit zajímavým příběhem, drsnými souboji i spoustou nových věcí na vyzkoušení. Ne každému ale musí vyhovovat poměrně depresivní prostředí i o něco vyšší obtížnost. Osobně jsem velmi zvědav, kterým směrem se bude Human Error ubírat a kdy se dočkáme druhé epizody. A také co nabídne druhý projekt Paradigm Decay.
|