HALF-LIFE 2: EXIT single Design map: 60% | Originalita: 60% | Zábava: 70% | Celkem: 63% | |
Mod s názvem Half-Life 2: Exit vytvořil Fredrick Nordstrom jako svůj první počin na poli modifikací. A po jeho dohráni můžu říct, že se nemá zač stydět.
Ohledně příběhového pozadí vám toho moc napsat nemohu, neboť mi o něm není nic známo. V úvodu hry se nacházíte v přízemní budově s páčidlem v ruce a z venku slyšíte mručení nemrtvých. Po krátké rekognoskaci zjistíte, že okolí je zamořeno zombíky a headcraby, kteří se tak zákonitě stávají vašimi prvními oběťmi. Můžete je mlátit pajcrem po hlavě, ale není to ani efektivní, ani efektní. Jelikož je ale na dvorku k nalezení spousta výbušných barelů a kanystrů s benzínem, nic vám nebrání v poněkud morbidnější zábavě. Nemáte sice střelnou zbraň nebo gravitygun, díky několika ohništím si však s nalezenou výbavou snadno poradíte. Stačí zapálit sud nebo kanystr a hned ho mrsknout do houfu skuhrajících nebožáků a odměnou vám bude efektní výbuch a části ohnilců létající vzduchem. Občas se to možná nepovede - zvlášť když vám odhoz zkomplikuje agresivní headcrab - to pak upravíte fazónu sami sobě, ale co naděláte...
Poté vás čeká cesta do nevábných podzemních prostor, skladišť, továren, kanalizací a samozřejmě nesmí chybět obligátní prolézání ventilačních šachet - to by jinak ani nebyl Half-Life. Tam všude na vás bude čekat infikovaná havěť, kterou budete šmelcovat vším co máte po ruce. Sem tam lze využít i ze stropů visících přísavek - věděli jste např. že jedovatý headcrab dokáže přísavku otrávit? Dojde i na otevřené prostory, kde se vyřádíte s gravitygunem při porcování zombíků ozubeným kotoučem, projedete se tunelem po vzoru Carmageddonu a také se utkáte s pořádkovými silami Combine, i když v menším rozsahu, než by si hráč přál. Monstrózních bitek s desítkami nepřátel za doprovodu úderného soundtracku po vzoru Episode Two se bohužel nedočkáte. Také váš arsenál je značně zeštíhlen - na ultimátní zbraně (magnum, samostříl) si musíte nechat zajít chuť a např. raketomet použijete až ke konci modu. Obtížnost není nikterak vysoká.
Exit nabízí i vcelku záludné rébusy. Já se zasekl hned na začátku po likvidaci havěti pomocí zápalných sudů, zkrátka jsem přehlédl správnou cestu dál. I v průběhu hraní musíte být trpěliví a vynalézaví, neboť postup dál není vždy jasně patrný a občas je třeba vynaložit úsilí doslova akrobatické. Když se vám bude zdát další postup nemožný, všechny dveře zamčené, je obvykle třeba najít prostor s tlačítkem, které vám nějaké dveře zpřístupní.
Technicky se jedná o klasický halfovský vzhled, bez nových objektů, textur, ap. Mapy nejsou zpracovány nijak zázračně, ale svůj účel splní. Vzácně se zasmějete nějaké perličce, jako je krámek se suvenýry v jedné z ulic města. Zvuková stránka obsahuje ambientní tóny z původní hry, žádné nové ozvučení jsem nezaznamenal. Snad jen v závěru vám může jistá situace pocuchat nervy.
Vzhledem k tomu, že se jedná o autorův debut, nelze očekávat kdovíjak komplexní veledílo s tunou nového materiálů navrch. Tím HL2: Exit skutečně není. Přesto má hráčům co nabídnout, pokud jsou ochotni během hraní přimhouřit oko nad absencí příběhu, ne vždy povedeným level designem nebo rozsahem omezenými přestřelkami. Zábava na necelé dvě hodiny.
|