ESCAPE single Design map: 50% | Originalita: 60% | Zábava: 60% | Celkem: 57% | |
Právě čtete mou jubilejní padesátou recenzi na mody pro Half-Life 2 a následující epizody. Ale nebudu odbíhat od tématu a tím je konkrétně modifikace Escape. Tak šup na ní.
Jako v mnoha dalších modech tak i v Escape je za hratelnou postavu Gordon Freeman, toho času se vynacházející za mřížemi věznice pro odpůrce režimu. Jak to tak ale bývá, skupina rebelů na tento komplex zaútočí a vy se z cely dostanete, i když vyhráno ještě zdaleka nemáte. Pokud si myslíte, že vám osvoboditelé podají brokovnici a zařadí se poslušně do šiku pod vaším vedením, tak jste pěkně na omylu. Dozorců je velká přesila, takže zdrhnou a nechají vás na pospas osudu. Teď se budete muset pěkně snažit, abyste se z této prekérní situace dostali. Chce to trpělivost a také porci štěstí, protože cesta ven není nijak vytyčená a několikrát vpadnete přímo do náručí dozorců, než se vám podaří najít správný způsob.
Zbraně zpočátku nemáte žádné (a musíte se spolehnout pouze na rychlé nohy a bystrý úsudek), ale později se propracujete k základnímu arzenálu, s kterým již bude postup hrou jednodušší. Vhod přijde zejména gravitygun, ale i střelných zbraní bude zapotřebí pro úspěšný útěk. Kromě vojáků se vám připletou do cesty i zombíci v různých variantách i počtech, jimiž jsou zahlceny nevábné podzemní prostory.
Mapy nejsou žádná sláva, o příběhu raději nemluvit. Proč tedy Escape vůbec hrát? Tím důvodem (alespoň pro mě) byl jednoznačně závěr modu, který prověří i ostřílené veterány. Vojáků je zde značná přesila, lékáren nic moc, do toho všeho sniper a když máte najednou pod nohama tři odjištěné granáty a za rohem jezdí po zemi modrý paprsek, můžete v rychlosti sepisovat poslední vůli. Asi bude chvíli trvat, než se vám povede tohle místo projít.
Escape obsahuje tři mapy, jejichž dohrání mi zabralo cca hodinku. Nejedná se o žádné originální dílko, leckoho může odradit nepřehledný úvod, popř. nevábné lokace, nicméně už jen kvůli akčnímu závěru se vyplatí mu nějaký čas obětovat.
|