DANGEROUS WORLD single Design map: 100% | Originalita: 80% | Zábava: 90% | Celkem: 90% | |
„Opět je třeba zachránit svět. Ale kdo se o to postará, když ne Gordon Freeman?“
Na úvod své recenze jsem si vypůjčil slogan z povedeného intra modifikace Dangerous World, kterou má na svědomí slovenský autor Tiim. Nicméně toto rčení je trošku nadnesené, protože tentokrát nepůjde o spasení světa, nýbrž o záchranu zadku jistého Franka Harrisona nacházejícího se na okraji City 17. Bohužel (nebo spíš bohudík?) si lebedí na gauči u televize v době, kdy Gordon Freeman likviduje zrádce lidstva Dr. Breena a jehož sídlo tzv. Citadela se co nevidět otřese mohutnou explozí. Na nebezpečí následného zničení města upozorňuje všechny jeho obyvatele významná postava odboje Dr. Kleiner prostřednictvím televizního vysílání. Toto nepřetržité vysílání vyslechne i Frank a rozhodne se jednat a zachránit tak svou kůži před nevyhnutelnou zkázou. Dangerous World se tudíž odehrává paralelně s událostmi HL2: Episode One.
Frankovi nezbývá než prohledat svůj domek, kde má uložené zbraně a jiné vybavení. Po navlečení ochranného obleku a patřičném vyzbrojení se může jít podívat ven. Tam to nevypadá vůbec povzbudivě. Z jedné strany je pozemek obklopený zombíky ploužícími se za zavřenými vraty, na druhé straně je pouliční zátaras a další výjezd z města je zakončen zříceným mostem. Naneštěstí se mu při bloumání po okolí povedlo upozornit hlídku pořádkových sil a teď musí čelit výsadku několika jejích členů, kteří si rozhodně nepřiletěli s Frankem popovídat u kávy. O kus dál se ale plíží skupina otrávených headcrabů, kterými se při troše šikovnosti dají zaměstnat vojáci a boj proti nim tak bude stát méně zdraví i munice. Povedlo se a ani to moc nebolelo. Nyní je třeba důkladně prozkoumat okolí a vymyslet způsob jak se hnout z místa.
Další putování hlavního představitele zavede např. do podzemního komplexu zamořeného headcrabi, zombíky, antliony a jejich larvami a další verbeží. Dále do podzemních garáží, kde kromě nepřátel bude muset čelit i paranormálním jevům, stylem připomínající několik let starou hororovou střílečku F.E.A.R. nebo do ulic a bytů, kde probíhají boje mezi členy odboje a invazními silami Combine, přičemž jedna ze závěrečných map má přímou souvislost s koncem Episode One. Finální únik je potom naprosto grandiózní.
Hratelnost je naprosto typická pro celou sérii her Half-Life, nechybí hádanky, tajné lokace s užitečnou výbavou nebo skriptové situace. Z nepřátel se představí všichni známí, včetně hunterů nebo jedovatých antlionů z Episode Two. Zbraně jsou k dispozici všechny kromě vábničky, navíc jsou zašpiněny od cákanců krve nebo posprejovány. Vkusně vybraná hudba umocňuje atmosféru, včetně několika výborných melodií, které v originální sérii nebyly dosud obsaženy. Herní délka činí cca 3 hodiny.
Zpracování map je úchvatné, ani si už nevybavím mod, kde bych fotil tolik screenshotů, kvůli využití jako tapet na plochu monitoru. Modifikace využívá všechny přednosti vylepšeného Source enginu včetně HDR nasvícení. Zpracování závěrečných titulků považuji za jedno z nejlepších co jsem u modu nebo hry shlédl, a že už toho bylo setsakra hodně! V menu je použita slovenština, názvy jednotlivých kapitol jsou v tomtéž jazyce.
Kromě hlavní kampaně je v modu přiložena ještě dvojice bonusových map. Jedna ukazuje alternativní úvodní mapu kampaně, taktéž velmi zdařilou. Druhá potom jakousi arénu, kde hráč spolu s odbojáři bojuje postupně proti silnějším a početnějším protivníkům, což později vyústí v monstrózní bitvu mezi odbojem, vojáky, zombíky, antliony a těžkou technikou v podobě vrtulníku, strideru nebo hunterů – zkrátka pastva pro oči.
Modifikaci Dangerous World bych dal jako příklad všem modderům, jak má vypadat kvalitní modifikace. Troufám si říct, že Dangerous World snese srovnání nejen se špičkou half-lifovských modů, ale i s původní tvorbou Valve. A pod to se klidně podepíšu!
|