HALF-LIFE 2: DOWNFALL single Design map: 100% | Originalita: 70% | Zábava: 80% | Celkem: 83% | |
Za tímto dílem stojí zkušený belgický mapper Maarten "marnamai" Frooninckx, jenž nám nyní předhazuje modifikaci kvalitativně srovnatelnou s původní prací Valve! Inspiraci si bere především z oblíbené Episode Two, konkrétně oblasti White Forest.
Hned zkraje musím vyzdvihnout špičkový design map - a to jak po stránce funkční, estetické i logické. Například fabrika na zpracování dřeva snad musela být vymodelována podle skutečné stavby. Ale ať se jedná o doly, vlakovou stanici nebo říční koryto, vše je tak uvěřitelné, tak působivé, tak half-lifovské! Podstatnou část hráč stráví na čtyřech kolech a projížďka takhle nádherně zpracovanými lokacemi je doslova požitkem. Ale nejde pouze o vizuál s horskými štíty a HDR nasvícením, důležitá je i funkčnost - jak souboje s nepřáteli a jejich logické nástupy na scénu, tak práce se skripty jsou zkrátka úžasné.
Při boji si zpočátku vystačíte s gravitygunem, později se přihlásí ke slovu zejména samopal a brokovnice. Zombíci, ant-lioni i hlídky combine budou hynout po dávkách olova i na popáleniny z hořlavých předmětů. Největší radost ale budete mít z průzkumu uvěřitelně zpracovaných lokací. Dále se můžete těšit na bitvy mezi vojáky a antliony nebo plížení před nebezpečným sniperem. Doprovodná hudba je též zdařilá. Za slabinu považuji nedostatečné příběhové zasazení a minimum prostoru k řešení puzzlů.
Jak jsem již předestřel v úvodu - Downfall je naprosto profesionální záležitost srovnatelná s pasážemi v Episode Two, škoda jen jejího předčasného konce. Příběh modifikace ovšem nekončí, Maarten pracuje na pokračování a my se tedy snad můžeme těšit na další kvalitně strávenou hodinku ve světě Half-Lifu.
|