DAY OF REDEMPTION single Design map: 60% | Originalita: 60% | Zábava: 60% | Celkem: 60% | |
Day Of Redemption je název map-packu z roku 2007, za nímž stojí modder Markus Fors. Obsahuje čtveřici map spustitelných přes konzoli Half-Lifu 2. Příběh se odehrává v City 17, kde probíhají boje mezi povstalci a okupačními vojsky rasy Combine.
Hráč se zhostí role obyčejného rebela, který jako jediný přežil nájezd pořádkových sil a ze svého bytu se vydává za pomstou. Následují přestřelky v ulicích, skladech, domech i městských prostranstvích – zkrátka všude kde číhají, případně jsou vysazováni nepřátelské síly. Dost často jsou během hraní použity naskriptované situace, které např. zprovozní cestu dál nebo naopak zablokují důležitý vstup a hráč musí nalézt způsob jak se posunout vpřed. Ve druhé mapě je nutné posbírat několik přístupových karet pro odemčení elektronických zámků, ale řada hráčů si stěžovala na snadné přehlédnutí první karty a z toho plynoucí nepříjemný zákys. To zmiňuje i autor v přiloženém readme souboru. Já si v této mapě zase všiml ne vždy spolehlivého odemykání některých dveří, které mě pustily dál až na několikátý pokus.
Celý balík map je zaměřen především na konfrontaci s pěchotou Combine, při procházení městem však odpravíte i skupiny zombies. Paleta nepřátel tedy není nikterak pestrá, to samé platí o hrdinově výzbroji – využívat budete především univerzální samopal, praktickou brokovnici na čištění místností a také silnější pulsní pušku. V jedné mapě lze nalézt raketomet, kterým sundáte jediného silnějšího protivníka v celém díle. Ale tento bossfight je nepovinný, záleží totiž, zda přijmete výzvu sebráním dotyčné zbraně - zajímavé designové rozhodnutí…
Kromě městských ulic a činžovních domů krátce navštívíte vcelku sterilní kanalizační systém a pak opět hurá do víru velkoměsta! Zpracování map je na slušné úrovni (především poničené byty v poslední mapě), jen by občas chtělo prostory více zaplnit interaktivním obsahem. Především přidat nepřátele – chyběli mi zejména elitní pěšáci v bílých uniformách. Větším problémem je však skutečnost, že jsem nemohl dohrát poslední mapu kvůli nefunkčnosti skriptu při setkání s trojicí rebelů. Příčinou může být patrně změna adresářové struktury mateřské hry na Steamu za ta léta, i když na stejný problém upozorňovalo několik uživatelů již v roce vydání modifikace. Ochuzen jsem tak byl o závěrečnou bitku a odjezd terénní bugynou.
Tuto čtveřici map označuje autor jako Chapter 1 – Lost Friends a následně začal pracovat na druhé kapitole. Jak to ale obvykle bývá, spousta podobných projektů skončila po první části, epizodický formát se nepovedl dokonce studiu Valve, tudíž nelze čekat pokračování ani v případě Markusova Dne vykoupení. Jinak se jedná o solidně zpracovaný počin bez výraznějších chyb a nedodělků, ovšem také bez pamětihodných momentů. Zkrátka takový průměr.
|