DISTRESS SIGNAL single Design map: 80% | Originalita: 70% | Zábava: 80% | Celkem: 77% | |
Distress Signal je nedokončeným projektem modera jménem Hannu Korvala. Obsahuje čtveřici map do Episode Two spustitelných přes konzoli. První a druhá mapa jsou finálně dokončeny a navazují na sebe, kdežto třetí mapa je jen hrubě rozvržena a nultá mapa představuje jakýsi alternativní úvod. V recenzi se budu zabývat především mapami číslo 1 a 2, které tvoří jádro autorova díla.
Po načtení první mapy se ocitáme uvnitř hospodářské usedlosti v oblasti White Forest, jíž jsme projížděli spolu s Alyx v druhé epizodě. Tentokrát se ovšem bez sličné parťačky musíme z oné destinace dostat. Kvůli tomu je nutné opatřit si vozidlo. Nejprve důkladně prohledáme budovy, posbíráme užitečnou výzbroj a vydáme se vstříc nejistému osudu. Cesta za spásou vede nebezpečným prostředím, ale ať už nám před hlaveň skočí zombík nebo příslušník pořádkových sil, nesmíme se tím nechat rozhodit. To se ví, že "kombajni" se nebudou rozpakovat použít proti nám ani svou těžkou mechanizaci, jenže nakonec to bude lidská vynalézavost, která oslaví úspěch.
Projížďka atraktivně zpracovaným venkovem je přerušovaná bojem proti nepřátelským pozicím. Zvláště druhá mapa prověří hráčovi schopnosti, nejedná se však o nic frustrujícího. Munice i léčebných prostředků je všude dostatek, takže i po tužší bitce se lze dát do kupy poměrně snadno. Paleta dostupných zbraní je opravdu široká, k boji se dá použít i oblíbený gravitygun, který zejména v kombinaci s hořlavým barelem funguje jako granátomet. Některé protivníky se vyplatí srazit autem. V závěru druhé mapy je nutné vyčistit několik budov od nepřátel, kteří přicházejí na scénu podle zadaného skriptu. Navíc celou oblast bedlivě sleduje nebezpečný sniper, takže radši příliš nevystrkovat bradu!
Akce je svižná, prostředí parádní, dojde i na nějaké přepínání páček, ale nic složitého. Nedostatkem modu je především jeho nedokončenost, neboť dvojice hlavních map je velmi kvalitní a dalo by se na ně lehce navázat. Drobností je potom radar v autě detekující bedýnky s vybavením, který ukazuje jejich polohu i po rozbití zmíněných schránek.
Distress Signal je kvalitním počinem s příjemnou hratelností odkazující na Episode Two. Bohužel zde není prezentován žádný příběh, chybí ikonické postavy, případně zábavné hádanky. Největším problémem je však krátká herní doba zapříčiněná autorovým rozhodnutím práci nedokončit. Je to rozhodně škoda!
|