DEAL WITH DESTINY single Design map: 50% | Originalita: 50% | Zábava: 40% | Celkem: 47% | |
Podstata příběhu modifikace Deal With Destiny pro mě zůstala neobjasněná, protože v intru se mluví rusky, kterýžto jazyk želbohu neovládám. Předpokládám ale, že jsem řadový občan zhnusený systémem, který na Zemi zavedla cizí rasa Combine.
Po spuštění nové hry se ocitám ve spoře vybaveném bytě patrového domu s ochranným oblekem, pistolí a páčidlem. Z rádia se řine další nášup ruštiny, proto raději scházím po schodech dolů, kde se znenadání ozývá střelba. Do domu vtrhli patroly Combine a střílejí po civilistech. Jako svobodomyslný člověk se oprávněně rozčiluji a ony darebáky likviduji několika headshoty. Vyjdu ven a svádím bitky s dalšími oddíly pěchoty a sporadicky vyskytnuvšími se headcraby. Později zavítám do podzemního komplexu zamořeného zombíky nebo venkovních lokací, kde mi postup usnadní vozítko s přimontovaným paprskometem.
Jedna věc je ale patrná hned od začátku – a to je velmi slabý design úrovní. Budovy bez vchodů, místnosti bez vybavení, nebo velké prostory bez využití. Už to samo o sobě odrazuje od pokračování ve hře. Dále zamrzí slabá umělá inteligence (vojáci otočení zády k několik metrů vzdálené bitce) a nebo vyslovené podrazy typu nemožnost sebrat po nepříteli silnou zbraň, i když on s ní před smrtí disponoval (pravda, s tím už jsem se v několika modech setkal).
Ale abych jen nekritizoval, musím zmínit i pozitivní příklady. Tím jsou třeba přestřelky v blízkosti připravené rakety (vzpomínka na první Half-Life), jízda vozítkem s likvidací pěšáků, nebo závěrečná naháněčka s následným soubojem. Také v průběhu hraní dojde k setkání se známým charakterem ze HL universa (a tentokrát to není G-man), bohužel opět s ruským komentářem.
Deal With Destiny považuji za jednu z nejslabších modifikací, které jsem měl tu možnost hrát. Je to zkrátka tuctová akce s bídně navrženými mapami a navíc rusky. Co víc dodávat? Možná trochu statistiky: mod obsahuje 6 map zvládnutelných za cca půldruhé hodiny hraní.
|