COMATOSE single Design map: 70% | Originalita: 80% | Zábava: 60% | Celkem: 70% | |
Comatose je svým pojetím adventura, která nemá s příběhem HL nic společného. Nyní je k dispozici její první část, ostatní epizody budou následovat. Za projektem stojí ruský modař Aspik.
Vaše postava je pobodaný chlápek, nacházející se v bytě nějakého mrakodrapu. Jelikož krvácíte (tzn. ubývá vám zdraví), měli byste sebou hodit a zjistit jak se z oné zapeklité situace dostat. Cílem je naleznutí lékárny s nějakými obvazy, ovšem to nebude nijak snadné. Budete muset shánět klíče ke dveřím, kombinovat předměty – zkrátka používat hlavu, abyste se dřív bezvládně nesložili na zem. Pokud tuto „krvavou“ část úspěšně projdete, může dojít i na nějaké to střílení. Ale záleží jen na vás - modifikace nabízí dvě možná zakončení této epizody.
Stěžejní náplní při hře jsou – jak už jsem zmínil – adventurní prvky. Ačkoliv mě hledání a kombinace předmětů ve hrách nebo modech docela baví, v případě Comatose je to spíš opruz. Nejvíc mě naštvalo hledání klíčů, které jsou tak drobounké, že je člověk snadno přehlédne. Zvlášť díky použitému barevnému provedení často splývají s povrchem, na kterém leží. Na druhou stranu občas na zdi najdete kresbu s nápovědou, jak ten který puzzle vyřešit. Další nápovědou jsou titulky, které je ale třeba stáhnou a vložit do složky modu na Steamu.
Comatose zaujme hráče hlavně díky zajímavému grafickému provedení, které využívá různé barevné odstíny, na jaké nejsme v sérii HL zvyklí. Autor se očividně nechal inspirovat hrou Mirror‘s Edge, i když použitý filtr je ještě svébytnější. Pozadu nezůstal ani hudební doprovod - uslyšíte i několik songů ze známých filmů a her. Závěrečné titulky také zaslouží pochvalu.
Jak se tedy s modem Comatose vypořádat? Ačkoliv prostředí, grafika nebo puzzle jsou vymyšleny dobře, jejich provedení je často značně nedokonalé. Hráč je více frustrován, než že by se bavil. Dříve či později patrně sáhnete k návodu. Na druhou stranu jsem zvědavý na vývoj příběhu v dalších epizodách.
|