CITY 17 IS FAR AWAY single Design map: 70% | Originalita: 70% | Zábava: 80% | Celkem: 73% | |
Sedmička map pro druhou epizodu nazvaná City 17 Is Far Away je dílem mappera Tibora Horvatha, v jehož portfoliu nalezneme například modifikaci The Returning pro první Half-Life. Jedná se o klasický mappack zasazený do důvěrně známého prostředí s obvyklou hratelností.
Dějová premisa je každopádně zajímavá: Ještě před vlastním příjezdem do City 17 je vlak Gordona Freemana zastaven v City 14, kde si na obrýleného vědce brousí zuby pořádkové síly Combine. Naštěstí se Dr. Kleinerovi podaří teleportovat ochranný oblek do Gordonovy blízkosti, takže ten je schopen se bránit útokům nepřátel i nástrahám prostředí. A zpočátku se bude muset setsakramentsky ohánět páčidlem, neboť dozorců s elektrickými obušky a později též s palnými zbraněmi je na vlakovém seřadišti fůra, což mu přichystá nejeden adrenalinový zážitek. Další mapy jej pak zavedou do podzemího kanalizačního systému, důlních prostor a nakonec do městských ulic.
Prostředí je tedy dostatečně pestré, protivníků je celá řada typů včetně několika bossů. Souboje mají šťávu, munice i léčebných prostředků je až na vyjímky dostatek. Potěší přítomnost ikonického gravitygunu nebo elektrického obušku, který sejme zombíka na 3 rány. Akční složka je vyplňována oblíbenými hádankami (hrátky s fyzikou, přepínání elektřiny, odpalování výbušnin, atp.), některé jsou originálnější (jako způsob získání výkonného samostřílu). Při řešení hádanek může pomoci symbol lambda nasprejovaný poblíž klíčových prvků, ale ani to není potřeba. Nechybí ani spolupráce s místní odbojovou organizací či dálková komunikace s významnými postavami univerza. Zpestřením může být krátká jízda podzemkou za stálého odstřelování metrokopů.
Technicky se jedná o mírný nadprůměr, nicméně po stránce designu nejde zpočátku o nic světoborného. Postupem času se tento aspekt zlepšuje a pozdější mapy jsou vyloženě povedené. Zvláště bitky v důlních prostorech zamořených zombíky a antliony či přestřelky s pěchotou v ulicích jsou lemovány povedenými kulisami a člověk si hraní užívá. Hudební motivy jsou převzaty z mateřské hry. Samozřejmostí jsou i zajímavé naskriptované situace. Kromě nepříliš propracovaných úvodních map mě zarazilo mizení zbraní nepřátel v podzemních prostorech, nejde však o nic extra nepříjemného. Nikdy jsem nezůstal proti samopalníkům s pajcrem v ruce. Žádné bugy ani zbytečné zákysy jsem nezaznamenal.
Tiborovo dílo je bezesporu sympatickou záležitostí, která vychází z principů oblíbené hry, přidává několik originálních prvků, ale celkově nevybočuje z běžného standardu. Provede hráče pestrou směsicí map, kterým nechybí solidní hratelnost i obstojná herní doba přesahující dvě hodiny.
|