CENTRALIA single Design map: 80% | Originalita: 70% | Zábava: 60% | Celkem: 70% | |
Centralia, jejíž první část letos vyšla, je hororovým modem zaměřeným mj. na řešení logických hádanek. Příběhová premisa je poměrně zajímavá. V roce 1962 propukl v jednom dole požár, který se nedařilo uhasit a proto byl personál a okolní obyvatelé evakuováni. Nicméně se objevili spekulace, že nic není takové, jaké se zdá být. Zvídavý novinář Jim Fletcher chce přijít oné záhadě na kloub. Vypraví se tedy do již uzavřeného dolu s cílem celou kauzu rozlousknout.
Prostředí opuštěných dolů je vcelku atraktivní lokací - vzpomeňme třeba na Episode Two - ale také poměrně klaustrofobické. Hráč se tedy musí připravit na zavalené chodby, rozvětvenou dráhu pro důlní vozíky, ale i zatopené prostory. Dvojice autorů si dala záležet a připravila nám solidně zpracovaný důl s veškerým možným vybavením (sudy, vozíky, vrtačky, lampy, atd.). Při průzkumu prostředí se Jim setká i s různými přeludy, děsivými výjevy - to vše za odpovídajícího zvukového doprovodu. Občas je třeba se trošku zamyslet a překonat nějakou překážku, ale nejedná se o nic světoborného. Pochvalu si zaslouží i kvalitní dabing hlavní postavy.
Ale abych jen nechválil. Hlavním problémem Centralie je její délka (za 15 minut je po všem) a z ní plynoucí nedostatek prostoru pro rozvinutí příběhu. Uvidíme jak se s tímto vypořádají další pokračování. Také grafika není vždy perfektní, viz svítící dveře na začátku.
Celkově je Centraila slibně rozjetým projektem, který by se mohl rozrůst do kvalitní hororovky, jenže zatím na to nedostal prostor. Držím autorům palce.
|