AWAKENING single Design map: 85% | Originalita: 80% | Zábava: 75% | Celkem: 80% | |
Již při spuštění modifikace Awakening musí být hráčovi jasné, že půjde o kvalitní dílo. Vše začíná úchvatnou animací v níž elitní síly pěchoty Combine spolu s těžkou technikou útočí na základnu rebelů, která je situována do krásné zimní krajiny. Po chvilce se dostávají dovnitř a my jsme svědky přestřelek mezi obránci a těmito vetřelci. Odpor rebelů postupně uvadá, ovšem známým důležitým osobám se podaří z komplexu uniknout. Jenže ne všem. V jednom z kryoboxů zůstal člověk, který může zvrátit vítězství Combine. To je jasné i tajemné postavě v perfektně padnoucím obleku, která se rozhodne probudit svého nejlepšího pěšáka nebo snad druhého nejlepšího? Gordon Freeman zřejmě řeší problémy v jiné destinaci, proto na řadu přichází zdatný náhradník – Adrian Shephard.
Desátník Adrian Shephard, příslušník zvláštních sil americké námořní pěchoty a hlavní hrdina datadisku Opposing Force pro první Half-Life. Tehdy měl za úkol infiltrovat výzkumné zařízení Black Mesa v Novém Mexiku a zajmout pozoruhodně schopného vědce Gordona Freemana. Ovšem dnes je situace jiná. Shephard se nachází na druhém konci světa, navíc v komplexu plném nepřátel a bez obvyklé vojenské výbavy. Nejprve je třeba opatřit si nějakou zbraň a poté se prostřílet ven. K tomu mu pomůže i další důležitá členka odboje, která se také nedostala do bezpečí, ale podařilo se jí alespoň ukrýt - pro Shepharda neznámý - Gravity Gun. Nejen díky tomuto užitečnému předmětu a písečné bugyně se desátník probije ven.
Ovšem vyhráno ani zdaleka nemá, protože Combine patrolují v celém okolí a neváhají použít jakéhokoliv prostředku, aby jej zastavili. Tudíž následují potyčky jak s pěšáky, tak třeba gunshipem. Proti pěšákům se výborně osvědčil Gravity Gun, který v kombinaci např. s kotoučem od cirkulárky zdatně decimuje útočící nepřátele. Na volném prostranství se zase hodí bugy, i když není vybavena připevněným kulometem. Někdy ale není zbytí a je třeba použít tradičních zbraní. Pro začátek samopal nebo pistoli, později i účinnější brokovnici a automatickou pušku. Granáty jsou sice také k dispozici, já však raději používal ty po mě hozené a s radostí je vracel původním držitelům. Na gunship samozřejmě platí raketomet s laserovým naváděním. Souboje jsou zde dost drsné a zpočátku je možnost doplnění zdraví omezená, postupně se to však zlepšuje. Méně zkušení hráči se nemusí stydět spustit hru na obtížnost Easy.
Oblastmi, která hráč navštíví, jsou nádherně zpracované zimní exteriéry v kombinaci s detailně navrženými vnitřními lokacemi (bunkry, sklady plné zombíků), později i kovové prostředí citadely a nakonec zcela originální úroveň, o které se ale nebudu příliš rozepisovat. Po stránce designu zkrátka není co vytknout. Nadchla mě například bývalá základna sovětských ponorek. Grafika je zkrátka dokonalá, čemuž pomáhají částicové efekty (mlha) nebo (dnes již všudypřítomné) dynamické osvětlení HDR. Oceňuji i původní hudební motivy. V modifikaci je použit zelený HUD, stejně jako v Opposing Force.
Awakening je zkrátka profesionální dílo, kterému k dokonalosti chybí snad jen více inovací a delší herní doba. Opět zopakuji to co jsem již několikrát napsal: tento mod by si zasloužil pokračování. Pokud máte asi dvě hodiny volného času a přemýšlíte co si zahrát, nainstalujte Awakening.
|