YEAR LONG ALARM single Design map: 80% | Originalita: 70% | Zábava: 80% | Celkem: 77% | |
Year Long Alarm je dalším modem pro Episode Two, který přináší klasickou hratelnost v typickém prostředí Half-Lifu. Spojuje akční pasáže s průzkumnými chvilkami, kdy je třeba hledat správný postup vpřed.
Hned zkraje je třeba vyřešit jednoduchý puzzle na zprovoznění výtahu a poté se před hráčem rozprostře vertikálně členitá mapa, jejíž průchod představuje to, co máme na Half-Lifu tak rádi. Akce se mísí s průzkumem, prolézáním šachet, obcházením uzavřených prostor, atd. Nepřátelé jsou zpočátku reprezentováni infikovanými obyvateli, později nastoupí pěšáci combine a v závěru nesmí chybět boss-fight.
Modifikace se skládá z pouhé dvojice map, ale díky ukázkovému využití prostoru je její průchod hotovou lahůdkou. Obě mapy nabízejí odlišná prostředí – temný interiér a prosluněnou venkovní lokaci. Osobně mám rád tyhle menší projekty, ve kterých autor dokáže mistrně zaplnit mapu tak, aby jí člověk neprolétl za 5 minut s prstem na spoušti. Uvěřitelnou atmosféru dotváří těla rebelů, od kterých lze doplnit munici, i když si vyhrajete především s gravitygunem, také lze párkrát využít zavěšené beranidlo. Dále zahlédnete záhadného chlapíka s kufříkem.
Year Long Alarm nenabízí žádné novinky, ovšem zpracování i hratelnost jsou na vysoké úrovni. A to není na dvě mapy málo.
|