UNEXPECTED CONCLUSION single Design map: 50% | Originalita: 60% | Zábava: 60% | Celkem: 57% | |
Solidní délkou (okolo 15-ti map, cca 2 a půl hodiny hraní) se může pyšnit modifikace Unexpected Conclusion. K jejímu spuštění je však zapotřebí HL2 Episode Two, ze které mod využívá pokročilejší úroveň grafických efektů a některé objekty v ní obsažené.
Po krátkém intru, ve kterém skupina vojáků Combine transportuje zajatého civilistu, se v kůži anonymního hrdiny dostáváte do akce. Vaše putování začíná v poloprázdném bytě, jehož vchod i okna jsou zataraseny. Naštěstí opodál leží nabitá pistole, která si v interakci s dalším předmětem se vzniklou situací hravě poradí. Po chvilce tedy stojíte na dvorku bytovky, ale hned nato slezete do městské stoky obývané několika zombíky, headcraby a zavěšenými přísavkami. Následují chodby, haly nebo skladiště, kde jsou kromě výše zmíněné havěti přítomní i vojáci nebo kulometné věže. Zde patrně shledáte, že design map se stěží dá zhodnotit slovem průměrný, spíš je to horší. Nicméně postupem času se tento aspekt zlepšuje a některé lokace jsou navrženy velmi obstojně. Chce to jen nějak přetrpět první cca půlhodinu hraní.
Zajímavý mi přišel například úsek, kdy jsem se ventilační šachtou dostal do velké skladištní haly plné nákladních kontejnerů, na první pohled zcela liduprázdné. Taková situace mi byla hned podezřelá. A nemýlil jsem se. Najednou zhasla světla, začali nabíhat nepřátelští vojáci krytí šikovně umístěnými odstřelovači a já se musel snažit, abych to ve zdraví přestál. Naštěstí lékáren i munice bylo všude dostatek, takže odražení útoku a následný protiútok nebyl těžkým oříškem. Podobně adrenalinovým zážitkem byla venkovní bitka spolu s členy odboje proti vojákům a jejich těžší technice. Zde přišly k duhu hlavně laserem naváděné rakety, které si s nepřáteli hravě poradily.
Již zmíněné klasické protivníky doplní i staří známí z Episode Two – v malém počtu jedovatí antlioni a ve větším množství hunteři. Venkovní prostory jsou lemovány jehličnatými stromy. Jelikož v pozdější fázi hry je dispozici auto, je možné povozit vojáky na jeho kapotě popř. zopakovat oblíbený souboj Dodge Charger vs. Hunter, tak jako v Episode Two. Akčně pojaté scény jsou sem tam zpestřeny nějakou tou logickou hádankou – otvírání dveří, mačkání spínačů, apod. – nejde však o nic zvláštního nebo originálního.
Modifikace bohužel trpí příliš nízkou obtížností. Všude se válejí tuny munice, lékáren a dalšího vybavení. Ať se zdá souboj obtížný, nikdy hráč netrpí nouzí, což ubírá na hratelnosti. Postupem času jsem byl z neustálého otevírání bedýnek s vybavením tak znechucen, že například do místnosti plné oněch beden jsem radši hodil granát, než je rozbíjel po jedné páčidlem nebo gravitygunem. Na druhou stranu méně zkušené hráče to spíše potěší. Energetický oblek není k dispozici hned od začátku, nicméně než přijdou na řadu vojáci, budete jej už mít.
Unexpected Conclusion není vyloženě špatným modem, bohužel ale trpí výraznými nedostatky jako jsou zpočátku slabě navržené mapy nebo již uvedená nízká obtížnost. Hraje se však vcelku dobře a závěrečná pointa se povedla.
|