PRECURSOR single Design map: 90% | Originalita: 80% | Zábava: 80% | Celkem: 83% | |
Precursor je dalším zástupcem mezi mody, které se odehrávají v důvěrně známém prostředí druhého Half-Lifu, konkrétně v důležitém City 17. Jenomže tentokrát hráč nebude ovládat slavného vědce, který se neohroženě staví proti přesilám nepřátel, nýbrž se zhostí postavy méně exponované.
Necelý rok před příjezdem Gorgona Freemana to místní hnutí odporu nemá vůbec lehké. Pořádkové síly Combine mají nad rebely jasně navrch, razie střídá razii a spousta odhodlaných hrdinů končí s pouty na rukou nebo kulkou v hlavě. Nicméně je třeba myslet na budoucnost, proto vás velení – coby spolehlivého odbojáře – vysílá na důležitou misi s jasným cílem: zajistit zařízení White Forrest, které bude později klíčové v boji proti okupantům. Taková je premisa, nyní přistupme ke hře samotné.
Po profesionálně zpracovaném intru se ocitáte v jednom z bytů, který si nepřítel vybral pro další ze svých „deratizačních“ prací. O jeho úmyslech jste ale informováni jedním z nadřízených prostřednictví vysílačky. Začíná zběsilý útěk ne nepodobný tomu Gordonovu ze začátku hry Half-Life 2. Tudíž se ocitáte v různých podzemních, popř. okrajových částech města nevábného vzhledu s jasným cílem: získat zbraň a tedy možnost postavit se nepřátelské pěchotě čelem. To se po chvíli stává, ale vyhráno ještě zdaleka nemáte. Musíte využít veškerý svůj důvtip při řešení puzzlů, abyste se hnuli z místa. Způsob opuštění podzemních prostor je poměrně originální a užijete si při něm i slušnou projížďku městem.
Lokace jsou opravdu pestré. O podzemí jsem již mluvil, jen doplním, že si zde užijete i jednu vertikálně členitou mapu, při jejímž průchodu jste soustavně napadání pěšáky Combine, porůznu patrolujícími popř. útočícími z horních pater. S pistolí a samopalem však nebudou těžkou překážkou. Dalším zajímavým prostorem jsou potemnělé garáže, zamořené zombíky různého stupně rozkladu, Zombines jsou samozřejmostí. Zde budete jistě vděčni za těžký kulomet, kterým onu havěť nakrmíte dosyta. Později si zastřílíte v budovách a na dvorcích proti vojákům, kde budete čistit patro za patrem pomocí podvěsného granátometu nebo brokovnice. Při této práci jsem si připadal skoro jako v Modern Warfare. Jenom pozor na nášlapné miny a zákeřné snipery! Na závěr vás čekají i pěkně zpracované venkovní lokace, kde je třeba se vypořádat i se zajímavě ztvárněným bossem.
Musím ale zmínit i některé nedostatky. Autoři vydali záchranný savepoint, pokud by v garážích hra padala. U mě vše fungovalo bez problému. Vadili mi však jiné věci – i když se jedná spíše o drobnosti. Poněkud zaražen jsem byl nad absencí svítilny (není pro ní ani přiřazená klávesa v nastavení modu). Vysvětluji si to tím, že nemáte klasický ochranný oblek, nýbrž bojovou vestu Combine, která sice přijímá energetické baterie pro vaší ochranu, ale klasickou svítilnu nemá (zamrzí zvláště ve tmavých garážích). Co mi ale chybělo ještě víc, byla nějaká zbraň na dálku – nejlépe kuše nebo magnum. Až budete bojovat u mostu se vzdálenými vojáky, kteří vás ostřelují i upevněným kulometem, na zbraň typu „one shot – one kill“ si jistě vzpomenete. To samé platí o ručních granátech. Při průchodu zaminovaným nádvořím mě zarazilo, proč ukrytý sniper nestřílí po zde přítomných zombících, ale jen po mě. Pak jsem si to ale vysvětlil tím, že patrně nechává zombíky naživu, aby mě tito vyhnali z úkrytu a on mě mohl snadno zastřelit. Pokud byl toto záměr autorů, pak je vše v pořádku.
Že se jedná o kvalitní počin je už asi z výše uvedeného zřejmé. Měl bych zmínit i solidní dabing (v angličtině s ruským přízvukem) nebo zajímavý soundtrack, který obsahuje jak nové skladby tak remixy těch původních. Precursor obsahuje 4 kapitoly, které projdete za necelé dvě hodiny, při kterých se rozhodně nudit nebudete. Je nutné mít nainstalovanou Episode Two.
|