LIBERATION single Design map: 80% | Originalita: 60% | Zábava: 80% | Celkem: 73% | |
Modifikace zaměřená především na souboje s vojáky combine – taková je Liberation. Notně inspirována úrovní Nova Prospekt z původní hry vám dá okusit ono depresivní prostředí na pěti mapách.
Mod se s vámi nepárá hned od začátku. Se samopalem v ruce vybíháte na dvůr proklaté věznice a rovnou se utkáváte s agresivní pěchotou, další nezdárky sestřelujete kuší ze strážných věží, zvládnete naháněčku s otravným gunshipem, abyste následně popadli brokovnici a pár granátu pro vyčištění sklepních prostor. Žádný čas na rozkoukání, což se jen tak nevidí. Později se střetnete také s antliony (včetně královny), povodíte nemotorné zombíky a sundáte závěrečného bosse.
Hratelnost je tvořena především nekompromisní akcí, ale najde se čas i na nějaké ty hádanky. Většinou jde jen ovládání spínačů k mřížím do dalších částí komplexu, tudíž nic světoborného. Souboje doprovázené úderným soundtrackem si budete opravdu užívat. Zpočátku jste na přesilu nepřátel sami, v pozdější fázi vám vypomůže Barney a jeho parta. Zvláště závěrečná externí mapa se vyvedla na jedničku. Arzenál je bohatý (sice bez gravitygunu), munice i lékáren je všude dostatek, takže odpadá frustrace. Po každém větším souboji si v pohodě doplníte pošramocené zdraví a můžete s klidem vyhlížet další bitku.
Co se zpracování map týče, nebude mé hodnocení jednoznačné. Po funkční stránce se dá vytknout designu máloco, ovšem bude to asi tím, že inspirace příslušnou pasáží z Half-Lifu 2 je možná až příliš velká. Průchod věznicí je až nápadně povědomý, taktéž bitka v prádelně nebo souboj v umývárně, atd. Potěšující je ovšem možnost zahrát si bonusové mapy s alternativním zpracováním již prošlých lokací.
Liberation je rozhodně slušným zástupcem mezi modifikacemi pro Episode Two, bez výrazných nedostatků a její herní doba včetně bonusových map činí cca 2 hodiny. Pro ty co ujíždí na ozbrojených útěcích z věznic jasná volba.
|