HALF-LIFE 2: AFTERMATH single Design map: 80% | Originalita: 70% | Zábava: 70% | Celkem: 73% | |
Hned zkraje musím zmínit, že tato modifikace má poněkud kuriózní označení. Half-Life 2: Aftermath totiž měl být původně název plánovaného datadisku k druhému Half-Lifu, jenž však díky přechodu na epizodický formát vyšel coby HL2: Episode One. Dále je Aftermath též název tohoto průměrného modu. Recenzovaná modifikace je však pokračováním slušného počinu Deep Down od Jamese Partridge. Dost ale vysvětlování, pojďme se na Aftermath podívat podrobněji.
Příběh navazuje na konec původní Jamesovu práci. Freeman se nachází ve zdánlivě opuštěné fabrice a jeho úkolem se stává především postup přes jednotlivé budovy, které okupuje mimozermská havěť. S tou je třeba si nějak poradit, ať už střelbou nebo s využitím šikovného gravitygunu. Účelně zpracovaná prosluněná fabrika je následně vystřídána nevábnou noční čtvrtí podobnou kultovnímu Ravenholmu. Dobrodružství poté vyvrcholí v podzemní základně combine.
Modifikace kombinuje akční souboje s rozličnými nepřáteli (zombíci, antlioni, vojáci) s prolézáním členitého prostředí. Mapový design je zdařilý, na poměrně malém placu se hráč zabaví vcelku slušnou dobu. Je to zapříčiněnu solidním využitím prostoru, kdy si postupně zpřístupňujete cestu vpřed. Většinou víte co máte udělat např. k otevření dalších vrat, zbývá jen se nějak dostat k ovládací páce, ap. A to je základ dobré hratelnosti. Líbila se mi například pasáž s jedoucími výtahy, nebo zombická bohoslužba narušená metáním světlic na infikované osazenstvo kostela. Potěšil i autorův vzkaz na stěně v poslední mapě, kterou si užijí všichni milovníci akční jízdy. Obtížnost není nikterak vysoká.
Half-Life 2: Aftermath je zdařilé dílo, narozdíl od původní Deep Down zmizela hluchá místa (nevyužité prostory, trošku stereotyp) a celek působí kompaktnějším dojmem. Opět se nejedná o žádné veledílo - obsahuje trojici kapitol, svůj účel ovšem plní na jedničku.
|