ENTROPY: ZERO - UPRISING (Episode 1) single Design map: 80% | Originalita: 80% | Zábava: 80% | Celkem: 80% | |
Dalším přírůstkem do oceňované série modifikací Entropy: Zero je počin s podtitulem Uprising – konkrétně jeho první epizoda. Tu má tentokrát na svědomí dvojice Employee8 & Filipad, přičemž nutno uznat, vypořádali se s tématem velice obstojně. Hráč zde ovládá dalšího příslušníka policie ve službách utlačitelské rasy Combine, který během téměř pěti hodinového příběhu zažije řadu zajímavých misí, úspěchů i failů, aby dospěl k závěru s nezbytným cliffhangerem.
Běžný den měšťáka v uniformě naruší spontánní povstání lidu inspirované hrdinskými činy jistého Dr. Freemana. Policista se musí chopit zbraní a pak spolu s jednotkou hasit nelehkou situaci. Výsledkem jsou razie do ležení rebelů, obrana strategických objektů, ale též průzkum nevábných oblastí na vlastní pěst. Důležitá je koordinace se zásahovým týmem, kterému často děláte průzkumníka, takže po tichém sólo postupu následuje rozsáhlá bitka za účasti řady ozbrojenců, aby po zklidnění následoval běžný průchod oblastí, jak známe z mateřské hry. Velkou roli zde hrají skriptové situace – briefingy před misí, slaňování posil (tentokrát lano využijete i vy), spolupráce s kolegy, přepady ze strany odboje, atp. Zajímavým prvkem je, že neozbrojené civilisty lze zajmout a ti vás třeba dovedou k užitečným zásobám. Nechybí samozřejmě logické puzzly, hledání předmětů, nebo demolice význačných bodů odporu. Potěšila mě jízda obrněncem nebo zdařilý bossfight na větším prostoru.
Frenetická akce je střídána taktickým postupem (plížení, obcházení kulometného hnízda, uskakování před zaměřovačem číhajícího snipera). Dojde samozřejmě na likvidaci zombíků (včetně jednoho nového typu), headcrabů a jiné verbeže; někdy za vydatné asistence celé jednotky. Zbraní k dispozici není tolik, nicméně stačí na zvládnutí daných úkolů. Vyzdvihnu pouze ikonický samopal MP-5k (tentokrát s dvojím režimem palby) nebo nástražné výbušniny (které jsem ale příliš nevyužíval). Munice jsou všude fůry, to samé platí o léčebných prostředcích. V omezeném prostoru se dostalo i na osobní historii hlavního hrdiny, sem tam probleskne vzpomínka ze starých časů. V souvislosti s tím musím zmínit též občasnou konzumací nápoje způsobujícího částečné zapomínání, takže se ozbrojenci ve službách Combine mohou plně soustředit na práci.
Audiovizuál je na patřičné výši – nadchlo mě především nasvícení scén, práce se stíny nebo atmosférické jevy. Doprovodná hudba je opět skvělá, jak je ostatně v sérii pravidlem. Po stránce herního designu musím vypíchnout uvěřitelné prostředí – zvláště místa pod kontrolou rebelů oplývají předměty běžné potřeby – spacáky, nádobí, ohniště, vysílačky, informační tabule, nasprejovaná hesla na fasádě, apod. Z lokací mě zaujalo především rozsáhlé železniční seřadiště a pak neplánovaný průchod nočním městem za doprovodu parťáka, jenž má skvělou atmosféru! Dojem povstání je dále umocněn i nalezenými těly lynčovaných kolegů – oběšenec, nebožák propíchnutej vidlema, apod. Pochvalu zaslouží též tapety v menu. Kvalitní anglický dabing je sice zatížen hovorem přes policejní masku, přesto jsou rozhovory pochopitelné. Na rozdíl od předchozích dílů série nenabízí tento levoboček žádné hledání bonusových předmětů, plnění achievementů ani nic podobného, což je rozhodně škoda.
První epizoda Uprising se po nepříliš záživném úvodu sympaticky rozjíždí, později nabídne řadu originálních misí, zajímavé prostředí i patřičnou atmosféru. Herní doba je velice slušná, technické problémy žádné a závěr vcelku nečekaný. Na druhou epizodu nadějně rozjetého projektu jsem tudíž velice zvědav!
|